Dnes popri Zemi preletí asteroid veľký ako Empire State Building

Blízkozemský asteroid s označením 2008 OS7 môže mať až 480 metrov a najbližšie k Zemi by mal byť o 15.41 hod.

Asteroid a Empire state building

Len nedávno potešil profesionálnych aj amatérskych astronómov asteroid, ktorý rozžiaril nebo nad Berlínom. Keď bolid vstúpil do atmosféry, kde zhorel, zanechal za sebou zreteľnú svetelnú stopu. Útvar s označením 2024 BXI bol ôsmy v poradí, ktorý sa podarilo zaznamenať pred dopadom na Zem.

Asteroid veľký ako mrakodrap

Podľa informácií amerického Úradu pre letectvo a vesmír (NASA) by mal dnes poobede popri Zemi rýchlosťou 64 800 kilometrov za hodinu preletieť asteroid veľký ako mrakodrap. Astronómovia ho objavili už v roku 2008 a dali mu označenie 2008 OS7.

Najbližšie by sa mal k planéte dostať o 15.41 hod., a to do vzdialenosti 2,7 milióna kilometrov.

Blízkozemský asteroid

K Zemi by sa mal priblížiť na vzdialenosť, ktorá spadá do kategórie blízkozemských asteroidov. NASA upokojuje, že nie je dôvod na obavy, lebo našu planétu minie o sedemnásobok vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Near-Earth objects

Objekty, ktoré sa k Zemi priblížia veľmi tesne, sa nazývajú near-Earth objects (NEO). Patria sem nebeské telesá, ktorých obežné dráhy sú bližšie ako 1,3 astronomickej jednotky od Slnka (astronomická jednotka je priemerná vzdialenosť Zeme od Slnka, čiže približne 150 miliónov kilometrov).

Ako uvádza stránka iMeteo.sk, asteroid patrí do skupiny Apollo. Tvoria ju blízkozemské asteroidy, ktorých dráhy pretínajú nielen dráhu našej planéty, ale aj dráhu Venuše a niekedy dokonca aj dráhu Merkúra. Názov skupiny je odvodený od asteroidu Apollo.

Opäť sa priblíži v roku 2032

Centrum pre výskum blízkozemských objektov spoločnosti NASA odhaduje veľkosť vesmírneho objektu v rozmedzí od 210 do 480 metrov. Asteroid by tak mohol byť veľký ako newyorský Empire State Building alebo chicagsky Willis Tower.

K Zemi by sa mal opäť priblížiť v roku 2032. Preletieť by mal vo väčšej vzdialenosti ako dnes, a to 72 miliónov kilometrov od Zeme.

Tohtotýždňová nádielka asteroidov

Okrem asteroidu 2008 OS7 sa dnes k Zemi priblížia aj tri oveľa menšie asteroidy, ktoré by nemali mať priemer väčší ako niekoľko desiatok metrov.

V sobotu by mali popri Zemi preletieť ďalšie dva asteroidy. V nedeľu sa okolo Zeme prehupne asteroid približne o polovicu menší ako 2008 0S7 vo vzdialenosti asi 7,3 milióna kilometrov.

Zdroj: The Guardian, iMeteo.sk