Zážitkové centrá vedy

Banner Zážitkové centrum vedy Aurelium

Centrum vedy je miesto, kde sa prelína zábava s učením v duchu hesla Jána Amosa Komenského „Škola hrou“, kedy je vedecký poznatok alebo akékoľvek učivo skryté v zábavnom experimente.

Centrum vedy používa neformálne metódy, vyvažuje prvky hry a vzdelávania. Idea centra vedy vychádza z názoru, že najlepšie sa každý učí pomocou vlastných skúseností a zážitkov. Preto sa snaží všetkým návštevníkom dať príležitosť všetko vyskúšať a prísť na mechanizmus, akým daná vec funguje. Všetko je do značnej miery v rukách návštevníka.

Zážitkové centrum vedy Aurelium je určené pre mládež od 12 rokov, pretože exponáty vyžadujú základné znalosti fyziky, ktoré návštevníkom pomôžu pri ďalšom rozvoji vedomostí.

Čo ponúka centrum vedy?

Rovnako ako klasické múzeum využíva aj centrum vedy exponáty, tie však nemajú hodnotu historickú, ale náučnú. Tá spočíva v potenciáli provokovať myslenie prostredníctvom priamej interakcie.

Personál centra vedy exponáty pred návštevníkmi nestráži, ale naopak ich nabáda k fyzickému preskúmavaniu a pomáha im v realizácii experimentov.

Objavovanie a experimentovanie v centre vedy prebieha prostredníctvom tzv. metódou trójskeho koňa; nie prvoplánovo ale atraktívnou a zábavnou formou pomocou hier a pokusov, keď dochádza k nenásilnému objasňovaniu vedeckých informácii.

Viac informácií o Zážitkovom centre vedy Aurelium sa dozviete na webe www.aurelium.sk