Vyhľadať v... Zrušiť filter

Hľadať

Na hľadaný výraz "celec" bolo nájdených 31 výsledkov

Filter
Zobrazované záznamy 1 – 10 z 31.

Európska noc výskumníkov 2018 privítala nadšencov vedy a výskumu

29. sep. 2018 • Prírodné vedy

Tohoročná Európska noc výskumníkov na Slovensku sa uskutočnila v piatok 28. septembra 2018. V poradí 12. ročník festivalu vedy sa konal pod mottom: „Výskumníci v nás“ a pod značkou Európskeho roku kultúrneho dedičstva. Ťažisko podujatia bolo v piatich mestách, a to v Bratislave, Košiciach, Žiline, Banskej Bystrici a v Poprade. Čítať ďalej

Molekula, ktorá (ne)určuje osud

26. apr. 2018 • Biologické vedy

Pri príležitosti 65. výročia objavu dvojitej špirály v štruktúre DNA pripravila komunita slovenských vedcov podujatie DNA Week (23. – 27. 4. 2018). O tejto akcii a tiež o výskume DNA sa rozprávame s docentom Petrom Celecom z Lekárskej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Genetika a molekulárna biológia nám za posledné dve desaťročia úplne zmenili život. Čítať ďalej

Čo nájdete v aprílovom Quarku 2018

01. apr. 2018 • Iný

Hlavnou témou aprílového čísla Quarku je regeneračná medicína a nové biomateriály, ktoré pomáhajú pri liečbe poškodených orgánov a tkanív. Pri procesoch sebaobnovy sa v tomto prípade využívajú bunkové a tkanivové kultúry vrátane kmeňových buniek. Biomateriály vyvíjané v Košiciach predstavujú pre pacientov s ochorením kostí a chrupky novú nádej na Čítať ďalej

Čo všetko sa dá zistiť zo slín?

05. feb. 2018 • Biologické vedy

Slina predstavuje alternatívnu diagnostickú tekutinu. Má komplexné zloženie, keďže mnohé látky, ktoré sa nachádzajú v krvi, prechádzajú aj do slín. Hľadaním nových markerov rôznych ochorení v slinách (najmä pokiaľ ide o obličkové ochorenia a ochorenia ústnej dutiny) sa zaoberá molekulárna biologička RNDr. Ľubomíra Tóthová, PhD., vedeckovýskumná pracovníčka Čítať ďalej

Najčítanejšie články, galérie, kvízy a hry v roku 2017

10. jan. 2018 • Iný

Vedecko-popularizačný portál VEDA NA DOSAH ponúka množstvo noviniek, informácií a zábavy zo sveta najmä slovenskej vedy a techniky. Radi čítate a zíkavate tým nové informácie alebo Vás viac upútajú obrazy a videá? Fascinujú Vás hry, pri ktorých sa niečo nové dozviete alebo otestujete vlastné možnosti? Aj preto sa s našimi čitateľmi chceme podeliť o najčítanejšie a Čítať ďalej

Výskumom slín v boji proti rakovine

25. júl. 2017 • Biologické vedy

Dokáže v boji proti rakovine pomôcť výskum slín? Ako ďaleko sú vedci s výskumom rakoviny na molekulárnej úrovni a ako sa im darí hľadať účinné lieky? Aj takéto otázky zazneli v rámci diskusie počas prvého dňa Festivalu vedeckých filmov, ktorého nosnou témou boli Biotechnológie v medicíne. Doc. MUDr. Ing. RNDr. Peter Celec, DrSc., MPH., prednosta Ústavu Čítať ďalej

Čo všetko sa dá zistiť odberom slín?

06. júl. 2017 • Biologické vedy