Preskočiť na obsah Preskočiť na pätu (NCP VaT)
VEDA NA DOSAH – váš zdroj informácií o slovenskej vede

PODCAST: Na hodinách matematiky nemusí byť ticho (špeciál Týždňa vedy a techniky 2020)

Lenka Dudlák Sidorová

O Hejného metóde sme sa rozprávali s doktorkou Stanislavou Opátovou.

noimg

Pri výučbe matematiky Hejného metódou nemusia byť deti v škole ticho, dokonca nemusia ani sedieť v laviciach. Aktívne spolu komunikujú a učiteľ nemusí učivo namáhavo vysvetľovať.

Výsledkom je to, že deti matematiku skutočne chápu a milujú. Keby ich niekto nezainteresovaný pozoroval z diaľky, mal by pocit, že sa iba hrajú. Ako niečo takéto funguje?

V treťom diele zo série špeciálnych podcastov Veda na dosah, ktoré vznikli pri príležitosti Týždňa vedy a techniky 2020, sme sa rozprávali s učiteľkou matematiky Stanislavou Opátovou. Deti učí inak a má skvelé výsledky.

Tvrdí, že Hejného metóda sa odráža aj mimo hodín matematiky, keď sa deti stretnú pri inej aktivite. Sú empatickejšie a vytvárajú lepší kolektív.

Malé deti sa podľa Stanislavy Opátovej učia preto, že sa učiť chcú. Nevidí dôvod ich testovať či známkovať. Jej žiaci niekedy počítajú príklady aj cez prestávku len preto, lebo ich to baví. Pani Opátová tak chodí často z hodín do kabinetu nadšená a nabitá energiou.

Prečo domáce úlohy nemajú význam? Prečo sa v Hejného metóde nájde každé dieťa? Ako Hejného metóda funguje? Odpovede na tieto, ale i ďalšie otázky sa dozviete v novom podcaste.

PaedDr. Stanislava Opátová učí v Základnej škole v Nižnej na Orave deti na prvom stupni. Hejného metóda ju oslovila pred 7 rokmi a za ten čas inšpirovala mnohé ďalšie učiteľky a mnohých ďalších učiteľov v oravskom regióne. Venuje sa viacerým projektom zážitkového učenia, medzi ktoré patrí napríklad Malá finančná akadémia.

Všetky podcasty sú dostupné na stránke vedanadosah.sk, na YouTube CVTI SR a cez aplikácie na streamovanie hudby Spotify, Apple Podcasts a ďalšie.

CENTRUM VEDECKO-TECHNICKÝCH INFORMÁCIÍ SR Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky