PODCAST Dve baby aj o vede: O najstaršej DNA na svete

Simona Schwarz
Kristína Kocáková

Simona a Kristína sa v najnovšej epizóde rozprávali so špeciálnou hostkou – Patríciou Pečnerovou-Chrzanovou, odborníčkou na starobylú DNA, evolúciu a populačnú genetiku.

Grafika k podcastu Dve baby aj o vede.

Grafika k podcastu Dve baby aj o vede, Zdroj: Dve baby aj o vede

V tejto výnimočnej epizóde sa o vede nerozprávajú dve baby ale tri! Sima a Kika mali tú česť porozprávať sa s vedkyňou Patríciou Pečnerovou-Chrzanovou.

Patrícia, postdoktorandská výskumníčka v Centre bioinformatiky na Kodanskej univerzite, bola súčasťou tímu, ktorému sa podarilo objaviť doteraz najstaršiu zachovanú DNA na svete. Práve ona túto DNA vyextrahovala.

Patrícia im okrem toho, ako tento výskum prebiehal a čo to znamenalo pre zvyšok vedeckej komunity, tiež porozprávala o svojej ceste ku kariére vedkyne, o občasných pochybnostiach a o tom, aké je dôležité obklopiť sa správnymi ľuďmi a vedieť povedať nie.

Všetky epizódy podcastu Dve baby aj o vede sú dostupné na všetkých podcastových platformách.

O podcaste

Simona s Kristínou sú čerstvé absolventky University of Aberdeen. Simona študovala molekulárnu biológiu a biotechnológie, Kristína morskú a všeobecnú biológiu so zameraním na evolúciu a ekológiu. V spoločnom podcaste sa venujú témam, ktoré im v danom období najviac zamestnávajú, resp. zamestnávali myseľ. Počas štúdia to boli často témy, ako je genetika alebo podmorský život. Počas pandémie zas rozoberali šírenie vírusov zo zvieraťa na človeka a depresiu.