Prvé outfity budú od značiek Balenciaga, Prada a Thom Browne. Postupne pribudnú odevy od ďalších módnych návrhárov.
Podľa Techcrunch.com generálny riaditeľ spoločnosti Meta Mark Zuckerberg oznámil, že jeho spoločnosť spúšťa obchod s digitálnym dizajnovým oblečením pod názvom Meta Avatars Store (voľne preložené: obchod pre Meta avatary). Správu o novinke priniesol spolu s viceprezidentkou Instagramu pre módne partnerstvá Evou Chen prostredníctvom livestreamového vysielania na Instagrame minulý štvrtok 17. júna.
Aavatary sú zatiaľ len nevinným alteregom, ktoré si môžete vytvoriť a používať pri komunikácii na Facebooku, Instagrame či Messengeri. Svojmu avatarovi môžete vybrať farbu pleti i vlasov, výraz tváre, bradu, fúzy a podobne. Oznámenie o módnom oblečení pre avary prišlo po tom, ako začiatkom tohto roka Meta priniesla svoje 3D avatary na Instagram a spustila aktualizované avatary na Facebooku a Messengeri. Aktualizácia priniesla avatarom viac výrazov tvárí, odtieňov pleti a nástrojov na zjednodušenie ovládania. Cieľom je, aby ste sa prostredníctvom nich mohli viac vyjadriť v metaverze.
Metaverzum, ktoré zatiaľ oficiálne neexistuje, predstavuje virtuálny svet. V ňom budú môcť ľudia vďaka svojim avatarom nielen komunikovať s inými ľuďmi, ale aj pracovať či nakupovať. Je možné, že v tomto priestore budú avatary „potrebovať“ oblečenie na rôzne príležitosti, podobne ako ľudia v reálnom svete. Uvidíme, či bude ľuďom v budúcnosti na ich zovňajšku záležať rovnako, viac alebo menej ako na ich skutočnom vzhľade.
Nový virtuálny obchod sa má spustiť na Facebooku, Instagrame a Messengeri tento týždeň. Deň zatiaľ nie je oficiálne známy. Spočiatku bude dostupný v USA, Kanade, Thajsku i Mexiku a najprv bude ponúkať digitálne oblečenie od značiek Balenciaga, Prada a Thom Browne. Časom však plánuje priniesť outfity od ďalších dizajnérov a rozšíriť svoje pole pôsobenia. „Digitálny tovar bude dôležitým spôsobom, ako sa vyjadriť v metaverze, a veľkou hybnou silou kreatívnej ekonomiky. Som nadšený, že môžem pridať ďalšie značky a čoskoro ich priniesť aj do virtuálneho sveta,“ povedal Mark Zuckerberg, i keď nie je známe, koľko ľudí bude skutočne chcieť míňať peniaze na značkové oblečenie svojich avatarov.
Meta neodhalila žiadne informácie o cenách pre digitálne odevy, avšak niektoré informačné portály, napríklad engadget.com, tvrdia, že v úvode sa budú pohybovať od 2,99 po 8,99 dolára (od 2,85 po 8,57 eura).
Zdroje: Techcrunch.com, engadget.com