STU predstavila novú iniciatívu: Impulz Corona STU

16. júl. 2020 • Iný

STU predstavila novú iniciatívu: Impulz Corona STU

Nový projekt Slovenskej technickej univerzity (STU) reaguje na globálnu krízu, ktorú zapríčinila pandémia. Jeho hlavným cieľom je pomôcť vedeckým tímom pri hľadaní spoluriešiteľov, technológií alebo ich odbremeniť od administratívy.

Vedci veria, že spolupráca univerzít, študentov i verejnosti môže pomôcť poraziť vírus SARS-CoV-2 a zjemniť dopad, ktorý bude mať pandémia na celkové fungovanie spoločnosti. Do iniciatívy sa spolu so Slovenskou technickou univerzitou zapojili aj Univerzita Komenského v Bratislave a Slovenská akadémia vied (SAV), ktoré budú v rámci spolupráce tiež poskytovať svoje zariadenia a technológie.

Vďaka Corona STU sa môžete zapojiť už do bežiacich projektov alebo zaregistrovať svoj vlastný výskumný nápad. V platforme budete mať k dispozícii aj zoznam autorov, ktorí už svoje projekty zverejnili, rovnako ako aj technológie z jednotlivých ústavov. Budete tak môcť využiť napríklad transmisný elektrónový mikroskop alebo Augerovu mikrosondu pre elementárnu analýzu. Výstupmi spolupráce by mali byť patenty, publikácie a hlavne praktické riešenia v boji s vírusom SARS-CoV-2.

Viac informácií o iniciatíve nájdete na impulz.stuba.sk.

Zdroj: STU

Foto: istockphoto.com

Veda v CENTRE / Vedecká kaviareň 7/2020
Vedec roka SR
Vedecká cukráreň video
VC 6/2020 železany
Motýľ pestroň vlkovcový má pestro sfarbené krídla a patrí medzi jedovaté druhy.