Kam za vedou? Do Zoologickej záhrady a DinoParku v Košiciach

Marta Bartošovičová

Ukážka zo ZOO v Košiciach

Zoologická záhrada v Košiciach je najväčšou zo štyroch ZOO na Slovensku. V súčasnosti je tiež najväčšou v strednej Európe. Rozkladá sa na rozlohe 292 hektárov, pričom návštevníkom je sprístupnená tretina jej rozlohy. V areáli sa nachádza aj príťažlivý DinoPark s modelmi pravekých jašterov. V roku 2016 navštívilo ZOO v Košiciach takmer 230 tisíc návštevníkov, čo je doterajší rekord.

S výstavbou ZOO v Košiciach sa začalo v roku 1979 a podľa vtedajších plánov sa rozkladala iba na 7 hektároch. Pre verejnosť bola sprístupnená v roku 1985, so skromnejšou expozíciou 23 živočíšnych druhov. Dnes tu môžu návštevníci obdivovať 250 druhov zvierat z piatich kontinentov, v celkovom počte takmer 1200 jedincov. V posledných šiestich rokoch tam pribudlo 100 druhov, takže každý rok pribúdajú nové zvieratá.

ZOO Košice sa zameriava prevažne na euroázijskú faunu, chovanú v priestoroch, ktoré sa svojou veľkosťou a charakterom  približujú prírodným podmienkam. Možno tu obdivovať aj živočíchy z iných končín sveta, napríklad tučniaky, ťavy, levy či krokodíly. Zo slovenských druhov je v ZOO šelma medveď hnedý.

Ukážka zo ZOO v Košiciach - medveď hnedý

Z hľadiska druhovej skladby sa ZOO Košice zaradila do prvej stovky zoologických záhrad z 1000 podobných európskych inštitúcií.

Ukážka zo ZOO v Košiciach - ťava dvojhrbá

DinoPark v Košiciach

Súčasťou zoologickej záhrady je Dino Park. Na jednom mieste môžete stretnúť nádherné živé zvieratá i vyhynuté druhohorné tvory. Pasúce sa stádo stegosaurov, ktoré vás privíta hneď za vstupnou bránou, je len začiatok. V nádhernom prostredí malebného údolia s potokom to dinosaurom skutočne pristane. Sú tam desiatky druhohorných vládcov našej planéty v životných veľkostiach.

Ukážka z DinoParku v Košiciach

Cesta do minulosti Zeme je malý pavilón so skutočnými artefaktmi z dávnych dôb ‒ od starohôr až po dnešok. Môžete tu obdivovať treťohorného škorpióna, odtlačok krídel pravekej vážky, fosílie prasličiek nájdených na našom území, imitáciu paleontologického výkopu a ďalšie.

Unikát

Od roku 2006 je v DinoParku v Košiciach umiestnená živá druhohorná rastlina WOLLEMIA NOBILIS. Tento strom, druh pravekej borovice, bol objavený v roku 1994 v austrálskej divočine v počte iba 39 exemplárov. Pre botanika je stretnutie s touto rastlinou to, čo pre biológa stretnutie so skutočným, živým dinosaurom. Rastlina sa na Zemi vyskytovala pred 175 mil. rokmi.

Atrakcie

DinoPark odkrýva doteraz nepoznaný svet dinosaurov. Každoročne pripravuje novinky v podobe nových modelov a scén, ale i netradičných herných a zábavných prvkov. Je ideálny na rodinný výlet, vhodný pre návštevníkov každého veku. Poskytuje poznanie, zábavu i relax. Nachádza sa tam aj 3D kino s trojrozmerným filmom vyrobeným špeciálne pre DinoPark.

Deti sa tu budú baviť a zároveň si odnesú nové poznatky o histórii našej planéty. K dispozícii je detské ihrisko, DinoShop s dinosaurími suvenírmi a ďalšie.

DinoPark v Košiciach - plánik

ZOO Košice sa nachádza vo vzdialenosti asi 10 minút od centra, v smere Podhradová – Kavečany. Dá sa k nej dostať aj MHD (spoj číslo 29). Pre návštevníkov ZOO je k dispozícii parkovisko s kapacitou 500 miest.

V tomto období je ZOO otvorená od 9.00 do 19.00 hod.

Informácie pre návštevníkov