Preskočiť na obsah Preskočiť na pätu (NCP VaT)
VEDA NA DOSAH – váš zdroj informácií o slovenskej vede

V lete, v pondelok a večer

VEDA NA DOSAH

ilustračný obrázok. Google

Dovolenkové destinácie vyhľadávame surfovaním po internete, kde sa presunuli nielen ponuky cestovných kancelárií, ale otvorili sa aj nové možnosti pre individuálne cestovanie. Turistika v lete poznačila aj vyhľadávanie v Googli. Prinášame prehľad najvyhľadávanejších cestovných a turistických informácií na slovenskom Googli v roku 2016. Pri vyhľadávaní  dominujú destinácie a nástrojom na vyhľadávanie je najčastejšie   mobil. Top destináciou je pre Slovákov Slovensko, Česko a Chorvátsko zo zahraničia zas prichádza najväčší vyhľadávací záujem z Poľska.

Trendy v cestovaní na základe údajov z Vyhľadávača Google

Destinácie sú jednoznačneTOP

Najväčší objem vyhľadávania v súvislosti s cestovaním patrí jednoznačne destináciám (teda konkrétnym cieľom), ktorých sa týka až 62 % vyhľadávaní. Nasledujú hotely (21 %) a letenky (6 %). Dopyt v týchto kategóriách zaznamenal 14 – 18 % nárast v objeme vyhľadávaní.

V prípade hotelov sa až 68 % vyhľadávaní týka konkrétnej destinácie. Tá je tiež hlavným atribútom vyhľadávania aj v prípade autobusov a vlakov (47 %). Letenky vyhľadávame najmä podľa značky leteckej spoločnosti či predajcu leteniek (až 84 %). Zájazdy a last minute pobyty majú rovnaké zastúpenie vyhľadávania (37 %) podľa destinácie a tiež podľa značky, kde sa zameriavame najmä na ponuky cestovných kancelárií, či predajcov ubytovania.

Tretina vyhľadávaní cez mobily

Mobilné zariadenia a najmä smartfóny do veľkej miery ovplyvňujú aj naše vyhľadávacie návyky. V roku 2016 sa až tretina vyhľadávaní spojená s cestovaním uskutočnila na mobile, čo predstavuje až 54 % nárast oproti 2015. Na mobiloch vedú v objeme vyhľadávania prepravné služby a taxíky (64 %), nasleduje počasie (36 %) a autobusy a vlaky (36 %). Slováci na smartfónoch tiež vyhľadávajú tipy na aktivity v destinácii (34 %), ako aj výlety v okolí (33 %).

Ilustračný obrázok: Google

Najvyhľadávanejšou destináciou Slovákov je Slovensko

Keď sa pozrieme na destinácie, ktoré vyhľadávali Slováci najviac v roku 2016, až 39 % sa týkalo Slovenska. Medzi najvyhľadávanejšie slovenské mestá patrí Bratislava, Vysoké Tatry, Košice, Liptovský Mikuláš a Poprad. Zo zahraničných destinácií prejavili Slováci vo vyhľadávaní najväčší záujem o Českú republiku a Chorvátsko, nasledované Talianskom, Maďarskom, Rakúskom, Španielskom a Gréckom. Zo zahraničných miest najčastejšie vyhľadávame Viedeň, Prahu, Budapešť, Schwechat a Londýn.

O Slovensko sa najviac zaujímajú Poliaci a Česi

Takmer polovica vyhľadávaní (49 %) ohľadom cestovných dopytov týkajúcich sa Slovenska prichádza zo zahraničia, z čoho najväčší objem vyhľadávaní prichádza od našich severných susedov Poliakov (8 %), západných susedov Čechov (7 %) a tiež z Ameriky (4 %) a Nemecka (4 %).

Najväčší záujem o letenky je v marci

V teplejších mesiacoch (od mája do augusta) sa zaujímame najmä o samotné destinácie a tiež aktivity, ktoré možno podniknúť na vybranom mieste. Zaujímajú nás aj ubytovacie možnosti v hoteloch, ponúkané zájazdy či možnosti prenájmu auta. Last minute ponuky sa týkajú najmä letných plánov Slovákov, dopyt po nich je najväčší v júni, júli a auguste.
Letenky sa vyhľadávajú počas celého roka, najväčší záujem však zaznamenali minulý rok v marci, kedy sa pravdepodobne definujú plány cestovateľov na leto. Najmenší záujem o zájazdy je v mesiacoch október a november, kedy už doznel dovolenkový ošiaľ.

V lete, v pondelok a večer

Slováci najintenzívnejšie vyhľadávajú cestovné informácie počas roka v letných mesiacov, najviac v júli. Počas týždňa najmä v pondelok, intenzita vyhľadávania sa potom postupne znižuje až do soboty. Počas dňa začíname už okolo desiatej a vyhľadávanie dosahuje maximum okolo 20.00 hod.  

*********************************************

O spoločnosti Google Inc.
Spoločnosť Google sa ako globálny technologický líder snaží neustále vylepšovať spôsob prepájania ľudí s informáciami. Inovácie Googlu v oblasti vyhľadávania a reklamy umožnili spoločnosti získať vedúcu pozíciu na internete a vytvoriť jednu z najznámejších svetových značiek.

 

Informácie poskytla: Daša Tkáčová, z agentúry Grayling

Spracovala a uverejnila: Mária Izakovičová, NCP VaT pri CVTI SR

Ilustračné obrázky: Pixabay.com

 

CENTRUM VEDECKO-TECHNICKÝCH INFORMÁCIÍ SR Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky