Preskočiť na obsah Preskočiť na pätu (NCP VaT)
VEDA NA DOSAH – váš zdroj informácií o slovenskej vede

Maloobchod ako na dlani od start-upistu Daniela Minárika

VEDA NA DOSAH

Daniel Minárik

Predstavte si, že máte  odchod. Ako si zvýšite predaj? Ako spoznáte svojich zákazníkov? Čo sa vašim zákazníkom bude najviac páčiť? Ako si budete viesť agendu, sklady a všetko potrebné? Odpoveďou na vašu dilemu je systém ProfitUp, ktorého autorom je úspešný Slovák Daniel Minárik a jeho kolega Jozef Štefanka.

ProfitUp business intelligence je riešením určeným na zber a komplexnú analýzu maloobchodných dát.

Daniel sám seba charakterizuje ako niekoho, kto len s problémami skončil aj strednú školu. Tá vysoká ho vraj prestala baviť v treťom ročníku. Podobne je na tom aj jeho talentovaný kolega Jozef Štefanka.  Aj napriek tomu sú obaja jasným príkladom, že talentu sa hranica nekladie. Daniel je spoluzakladateľ spoločnosti  ProfitUp  s niekoľko ročnými skúsenosťami s plánovaním a analýzou maloobchodného trhu v spoločnostiach ako Nike European Operations, adidas GROUP alebo Tesco Stores. Počas svojej profesijnej kariéry identifikoval problém s efektívnym zberom, analýzou a vyhodnocovaním veľkého množstva rôznorodých maloobchodných dát aj na základe toho sa spolu s Jozefom Štefankom  rozhodol vytvoriť produkt, ktorý maloobchodným spoločnostiam pomôže riešiť tieto problémy. Jozef Štefanka je skúsený programátor a expert v databázových riešeniach. V minulosti pracoval napríklad na vývoji systému reverzných aukcií pre hutnícky a strojársky priemysel, či aplikácií Assistant App – hlasom ovládaný kalendár pre iPhone, ktorý sa v americkom appstore dostal medzi top 5 platených biznis aplikácii. V rámci spoločnosti je jeho hlavným cieľom rýchla a jednoduchá dostupnosť dát s maximálnou výpovednou hodnotou.

Analýza produktov

Ktoré sú najpredávanejšie produkty? A ktoré sa naopak nepredávajú vôbec? Presne o tom hovorí produktová analýza. Vďaka nej si môže obchodník  ľahko porovnať a vyhodnotiť efektivitu konkrétneho produktového zloženia na úrovni produktu, kategórií, lokácie alebo dodávateľov. Dokáže  tak jednoducho optimalizovať produktové zloženie a cenotvorbu, navrhovať udržateľné plány a eliminovať nadzásoby.

Analýza predajní  Majte všade prehľad o všetkých vašich predajniach

Ako dobre fungujú  predajne? Na to slúžia podrobné, ale pritom prehľadné reporty a analýzy, ktoré za obchodníka budú sledovať ukazovatele ako tržby, marže, tržby na meter štvorcový a množstvo ďalších. ProfitUp do analýz zahŕňa aj dáta z počítadiel zákazníkov a obchodník tak vďaka tomu môže sledovať hodinové alebo denné trendy a lepšie nastavovať marketingové aktivity.

Analýza zákazníkov – Alebo poznajte zákazníkov predtým, ako vojdú do predajne

Ako uvádza Daniel Minárik na svojej webstránke : „Prežiť vo veľkej konkurencii dnes závisí najmä od toho, či správne chápete nákupné správanie vašich zákazníkov. Ktoré produkty si kupujú v kombináciách? Ako často nakupujú? Ako veľmi sú cenovo senzitívni? Odpovede vám opäť dá aplikácia ProfitUp.“  Všetky tieto užitočné informácie môže potom obchodník samozrejme použiť na strategické plánovanie reklamy, segmentovanie zákazníkov a získanie a udržanie si čo najväčšieho počtu nových zákazníkov.

Analýza skladov  

ProfitUp takisto prináša skladové reporty a analýzy. Tie obchodníkom pomôžu identifikovať rýchlo sa predávajúce produkty a naopak produkty, ktoré sa nepredávajú vôbec alebo veľmi pomaly. Vďaka takýmto informáciám môže potom obchodník urobiť opatrenia ako zníženie ceny, preskladnenie, alebo premiestnenie v rámci predajne. ProfitUp taktiež monitoruje, ako sa mení vekové zloženie skladu v čase, čo umožní lepšie plánovať objednávky.

ProfitUp tak v jednoduchej forme ponúka všetky dôležité ukazovatele výkonnosti zamestnancov, reporty skladových zásob a dokáže vyhodnotiť efekt obchodníkových  marketingových kampaní.

Svetový nápad nezostal bez povšimnutia

Nápad dvojice Slovákov z Piešťan rezonuje už od roku 2012 a stále sa rozvíja. Zaujal aj naše média. Pri jeho zrode sa čitatelia mali možnosť dozvedieť viac v Hospodárskych novinách, či Novom čase. Projekt bol vysoko hodnotený aj ako podnikateľský nápad roka. Daniel si evidentne uvedomuje potrebu dobrého marketingu a aktívne sa mu aj venuje. Všetko začalo v spoločnosti Nike a Adidas, kde Daniel pracoval. Ako sám hovorí, práve tieto nadnárodné firmy si všimli, že mu to ide s číslami. Prelomovým bol rok 2012, kedy produkt vyhral podnikateľský nápad roku a firma zahájila svoju mediálnu kampaň. Daniel Minárik a Jozef Štefanka získali v roku 2012 reklamnú kampaň v hodnote 100-tisíc eur. Vďaka víťazstvu v súťaži vyhlásenej Združením mladých podnikateľov Slovenska dostali svoj projekt  do povedomia širokej verejnosti.  V roku 2012 spoločnosť získala aj prvých klientov.

Daniel Minárik – Ako vznikol ProfitUp

Zdroj: Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS)

 

Autorka: Jasmína Stauder

Foto: Twitter Daniela Minárika

Ak Vás téma zaujala prečítajte si tu viac a skúste si demo produktu:

http://www.profitup.com/sk/#contact_line

http://www.techmatchslovakia.com/startups/571/

https://www.youtube.com/watch?v=1laBi0qIkLE

 

CENTRUM VEDECKO-TECHNICKÝCH INFORMÁCIÍ SR Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky