Preskočiť na obsah Preskočiť na pätu (NCP VaT)
VEDA NA DOSAH – váš zdroj informácií o slovenskej vede

Kríza ako šanca: nezmeškajte online prednášky InQb STU

Marta Bartošovičová

Premýšľate nad tým, čo vám aktuálna situácia s koronavírusom dala a čo vzala? Čo vás najviac trápi v súvislosti s podnikaním? Čoho sa bojíte po skončení pandémie? Sledujte live streamové prednášky InQb a možno sa dozviete odpovede aj na vaše aktuálne otázky. 

Zdroj: STU

Čo je InQb?

Univerzitný technologický inkubátor InQb je pracovisko Slovenskej technickej univerzity v Bratislave, ktoré sa svojimi aktivitami zameriava na podporu začínajúcich podnikateľov. Novozaloženým firmám poskytuje výhodnejší prenájom a tiež balíček podporných služieb. Podpora je určená záujemcom, ktorí ešte nemajú založenú firmu, ako aj podnikateľom, ktorí si založili svoju firmu iba nedávno. 

InQb vznikol vďaka finančnej podpore európskych fondov v zmysle Grantovej schémy rozvoja inovácií a technológií – INTEG. Cieľom inkubátora je podporiť ekonomiku, previazať vedu, výskum i inovácie s podnikateľskou praxou a zvýšiť konkurencieschopnosť regiónu. InQb by sa chcel stať kľúčovou inštitúciou v oblasti podpory začínajúcich technologických, inovatívnych firiem v regióne Bratislavského a Trnavského samosprávneho kraja.

Univerzitný technologický inkubátor STU InQb prepája univerzitu s praxou. Podporuje študentov a startupistov, firmám umožňuje konzultácie s mentormi, organizuje bezplatné podujatia pre širokú verejnosť, malých a stredných podnikateľov. Jeho cieľom je nielen vzdelávať, ale aj spájať.

InQb sa po 15 rokoch presťahoval na Fakultu elektrotechniky a informatiky STU v Bratislave a Fakultu architektúry STU v Bratislave. Odvtedy ich prednášky navštevujú najmä študenti. Ľahšie si budujú spoluprácu s tamojšími ústavmi, zamestnancami a vedením, keďže sú s nimi v každodennom kontakte.

S cieľom vytvoriť komunitu študentov, ktorí chcú viac ako len študovať, vznikol na STU aj FEI HUB. Študenti majú tak možnosť prepájať štúdium s tvorbou niečoho vlastného a obetovať tomu svoj voľný čas. HUB je však prístupný aj širokej verejnosti. Postupne by sa mal vylepšovať, jeho tvorcovia totiž plánujú vytvoriť priestor na oddych, organizovať business raňajky, edukatívne workshopy, prednášky a ďalšie.

Nový priestor pre študentov na FEI HUB. Zdroj foto: Facebook

Súčasná situácia s koronavírusom mení aj formu aktivít 

Univerzitný technologický inkubátor STU InQb organizuje prednášky vo FEI HUB. Vzhľadom na súčasnú mimoriadnu situáciu sú prednášky vysielané online na Facebooku InQb. V apríli sa uskutočnia dve online prednášky, a to 16. 4. 2020 a 29. 4. 2020.

LIVE STREAM: Kríza ako šanca

Lektori: Karin Kniez a Peter Kniez
Termín: 16. 4. 2020 (štvrtok) od 17.00 do 18.30 hod. 
Miesto: Facebook Univerzitný technologický inkubátor STU InQb

Obaja lektori sa počas live streamu budú venovať otázkam, nad ktorými sa v súčasnosti zamýšľa nejeden človek z biznisu. Čo vás najviac trápi? Čoho sa bojíte? Čo vám situácia vzhľadom na koronavírus dala? Čo vám naopak vzala? 

Karin Kniez už viac ako 20 rokov školí a prednáša. Špecializuje sa na aktívny predaj, orientáciu na zákazníka a psychológiu podnikania. Koučuje predajný a servisný personál, poskytuje poradenstvo pre manažment a majiteľov. V roku 2008 založila vlastný biznis. Spolupracuje s firmami všetkých veľkostí od živnostníkov, cez hotely a reštaurácie, malé a stredné firmy až po výrobné závody a nadnárodné korporácie. S radosťou konštatuje, že robí to, čo ju baví a to, čo ju baví, ju aj živí. Inšpiráciou vám môže byť rozhovor s Karin: https://www.inqb.sk/sk/blog/nase-aktivity/rozhovor-karin-kniez.

Peter Kniez študoval na Katedre sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Má viac ako 10-ročné skúsenosti z aktívneho pôsobenia v servisných a predajných službách v oblasti automotive.

Ďalšia prednáška sa uskutoční 29. 4. 2020.

Zdroj: STU

LIVE STREAM: Ako budovať brand?

Lektorka: Simona Kubán
Termín: 29. 4. 2020 (streda) od 17.00 do 18.30 hod. 
Miesto: Facebook Univerzitný technologický inkubátor STU InQb

Viete, prečo je dôležité budovať značku? Kedy je dôležité začať? Ako nemať generický produkt a ako budovať love brand? Sú nákupné rozhodnutia založené na racionálnych alebo emocionálnych benefitoch? Ako postaviť dlhodobú komunikačnú stratégiu a čo musí obsahovať? Čo musí obsahovať „kreatíva“? Ako aj s malým rozpočtom efektívne komunikovať? Odpovede na tieto otázky sa dozviete počas ďalšieho live streamu.

Simona Kubán vyštudovala dve vysoké školy a svoju kariéru začala budovať už v 16 rokoch, kedy pracovala na marketingovom oddelení hotela. Pôsobila aj v Raiffeisen Bank na medzinárodnom oddelení nákupu a už počas štúdia bola spolumajiteľkou export-import spoločnosti, ktorá obchodovala v oblasti komodít s Vietnamom a USA. V súčasnosti pôsobí ako CEO v reklamnej agentúre SCR Interactive, ktorá vytvorila fúziu s EnterCompany. Venuje sa online marketingu a pravidelne prednáša na univerzitách. Špecializuje sa na social media a tvorbu newsletter kampaní.

(MB)
Zdroj: www.inqb.sk
Zdroj foto: Facebook 

 

CENTRUM VEDECKO-TECHNICKÝCH INFORMÁCIÍ SR Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky