Ako budú ľudia vyzerať v budúcnosti

Žena v roku 2300

Každá správna sci-fi predpokladá, že o 300 rokov bude všetko inak. Svetový časopis National Geographic sa však vážne vedecky zamyslel, čo ovplyvní náš vzhľad o pár stoviek rokov. Výsledok poteší hlavne mužov, ktorí majú radi štíhle brunetky.

Základný predpoklad súvisí so stále sa stenčujúcou ozónovou vrstvou. Prenikanie UVA žiarenia a UVB žiarenia ovplyvní aj vzhľad ľudí. Aby sme sa dobre adaptovali na daný stav, naša pokožka bude obsahovať viac pigmentu. Vedci predpokladajú, že „stmavneme“ približne o 30%. Tento fakt podporuje aj teória globálneho otepľovania. Jednoducho pribudne viac slnečných dní a budeme sa viac opaľovať. Bez ohľadu na to, či chceme alebo nie.

Priemerné teploty na našej planéte by mali za cca 100 rokov stúpnuť o 10 stupňov Celzia. Koľko to bude o tristo rokov je ťažké predpokladať. Vedci sa však domnievajú, že budeme žiť v suchej a tropickej krajine. Tomu sa prispôsobí aj naše telo. Budeme vďaka vitamínu D výrazne vyšší a vďaka tropickým teplotám štíhli. Vďaka slnečnému žiareniu by sme mali mať väčšie a výraznejšie oči.

Vďaka migrácii ľudstva sa viac premiešame. Takzvaný tmavý „Africký gén“ prenikne aj hlboko do Európy a svetlé vlasy budú len výnimočnou raritou. Gén MC1R zodpovedný napríklad za ryšavé vlasy nebude existovať v prírode. Jediné, čo nám geneticky zostane ako poznávací znak Európanov budú svetlé oči. Modré oči ako genetická mutácia však ubudnú a skôr sa budú objavovať varianty zelených očí, ktoré sú odolnejšie voči „Africkému génu“.

Vďaka štíhlej postave a zhoršeným podmienkam života vraj budeme paradoxne žiť dlhšie. Podnebie nás bude nútiť byť viac telesne zdatnými a zocelenými. Pribudnú aj nové možnosti v medicíne. Vašich 80 rokov alebo 100 rokov bude úplne iných ako vašich prarodičov, domnieva sa odborník na ľudskú genézu Cadell Last, ktorý tvrdí, že väčšinu času budeme tráviť vo virtuálnej realite.

Čiže čo nás to čaká? Kakaoví, vysokí a štíhli ľudia s veľkými zelenými očami, ktorí budú v kondícii a stále opálení. To nie je až taký tragický scenár.

Spracovala: Jasmína Stauder