Stiahnite si program na kvantové programovanie myQLM

Študenti, výskumníci a vývojári zbystrite pozornosť. Atos, spoločnosť zameraná na digitálnu transformáciu, vám ponúka bezplatne svoj program myQLM. Jeho cieľom je demokratizovať prístup ku kvantovým simuláciám a povzbudiť inovácie v kvantových výpočtoch.

Ilustračný obrázok: foto bielo-modrej žiary, z ktorej prúdia čísla. Zdroj: iStock

Kvantové počítanie má potenciál zmeniť svet, ako ho poznáme. Môže priniesť prelomové objavy v oblastiach zdravotnej starostlivosti, environmentálnej udržateľnosti, priemyselných procesov alebo financií. S programom myQLM teraz môžu študenti, vedci aj výskumníci skúmať možnosti kvantového počítania – či už ide o experimentovanie s kvantovým programovaním, spúšťanie simulácií až do 20 qubitov na vlastnom počítači, alebo využívanie ešte väčších simulácií na Atos QLM. Cieľom myQLM je demokratizovať prístup ku kvantovým simuláciám a povzbudiť inovácie v kvantových výpočtoch.

Preteky o kvantový počítač

Za zvýšenou pozornosťou, ktorú toto odvetvie získava, stoja najmä súčasné preteky pri vývoji komerčne životaschopného kvantového počítača, ktorý by nám raz mohol veľmi uľahčiť vedeckú prácu a zjednodušiť každodennú prax. Napríklad pri navrhovaní nových liekov či materiálov, ale aj pri bezpečnejšom prenose informácií, ako sme písali na našom portáli. Kvantová revolúcia si však vyžaduje viac ako len hardvér. Na to, aby vznikli nové programovacie jazyky, algoritmy, nástroje a ďalšie základné veci potrebné na úplné využitie skutočných možností kvantového počítania, treba posilniť aj výučbu študentov, inžinierov a výskumníkov.

„Jednou z najväčších výziev pri vývoji kvantových technológií je nedostatok skúsených expertov. Dúfame, že sprístupnením nášho prostredia kvantového počítania myQLM pomôžeme vychovávať novú generáciu počítačových vedcov a výskumníkov a podporíme vznik aktívnej komunity, ktorá bude vytvárať budúcnosť kvantového počítania. Pozývame všetkých, aby si myQLM stiahli už dnes a pridali sa k nám v tomto dobrodružstve, ktoré môže zmeniť život,“ povedala Agnès Boudotová, senior viceprezidentka, ktorá v Atose vedie oddelenia HPC a Quantum.

Okrem myQLM sú k dispozícii aj kompletné nástroje:

• rozsiahla používateľská príručka a návody na oboznámenie sa s programom i kvantovým programovaním,
  • diskusné fórum, kde môžu používatelia klásť otázky, získať najnovšie informácie o myQLM a jeho komunite, zakladať diskusné témy o špecifických okruhoch, požiadať komunitu o podporu alebo si stiahnuť výcvikové materiály,
  • projekt na GitHube vrátane repozitáru myqlm-contrib, v ktorom môžu používatelia zverejňovať a propagovať svoje príspevky. Projekt obsahuje aj zdrojové kódy modulov interoperability myQLM – s projektmi Qiskit, Rigetti Forest, Cirq, Project Q ako aj simulátorom piLinalg.

Viac o myQLM sa dozviete na osobitnej webovej stránke: https://atos.net/en/lp/myqlm.

Zdroj: Tlačová správa Atos Slovensko