Adventný kalendár chemikov prinesie každý deň jedno tajomstvo

Zažite vianočné tradície, nostalgiu, pokrmy a vnemy spájajúce sa so sviatkami z pohľadu chemikov.

Adventný kalendár chemikov. Zdroj: Chemický ústav SAV - Centrum glykomiky

Adventný kalendár chemikov. Zdroj: Chemický ústav SAV – Centrum glykomiky

December predstavuje pre mnohých ľudí zhon a zvýšenú hladinu stresu. Nestíhame kupovať darčeky, nemáme upratané, napečené nespočetné množstvo rôznych druhov koláčov, nemôžeme byť na všetkých vianočných večierkoch a jesť vždy inú kapustnicu. Predvianočné obdobie je však jedinečným časom, keď sa tešíme na každý nový deň, lebo môžeme poodhaliť tajomstvo skryté za okienkom v adventom kalendári.

Jeden špeciálny adventný kalendár si pre verejnosť prichystali vedci Chemického ústavu SAV, v. v. i. Oddnes čaká na každého na facebookovej stránke Chemický ústav SAV – Centrum glykomiky. Radi by vás pozvali, aby ste sa stali súčasťou týchto odhalení. Nové okienka v kalendári sa budú otvárať presne o 16.16 každý deň od dnešného dňa až do Vianoc.

V Chemickom ústave SAV, v. v. i., sa rozhodli ukázať tradície, nostalgiu, pokrmy a vnemy spájajúce sa s nadchádzajúcimi sviatkami z pohľadu chemikov. „Dúfame, že si všetci počas najbližších dvadsiatich štyroch dní nájdeme dôvody na malé zastavenie sa a upokojenie v kruhu rodiny alebo priateľov. Radi by sme vás pozvali, aby ste sa stali súčasťou týchto odhalení,“ pozývajú chemickí vedci.

Ako ochutnávku vám chemici pripravili zoznam hlavných ingrediencií na výrobu vareného vína a ich najdôležitejších chemických zložiek aj s chemickými vzorcami.

Zdroj: Chemický ústav SAV - Centrum glykomiky