Mladá osobnosť vedy – doc. Ing. Ľubomír Švorc, PhD.

26. aug. 2015 • Prírodné vedy

Mladá osobnosť vedy – doc. Ing. Ľubomír Švorc, PhD.

Mladou osobnosťou vedy sa stal doc. Ing. Ľubomír Švorc, PhD., z Fakulty chemickej a potravinárskej technológie, Slovenskej technickej univerzity v Bratislave za vysokú vedeckovýskumnú a publikačnú aktivitu v oblasti elektrotechnickej charakterizácie biologicky aktívnych látok a využitia nových elektródových materiálov v klinickej, environmentálnej a potravinárskej stopovej analýze.

Doc. Ing. Ľubomír Švorc, PhD., patrí k mimoriadne aktívnym pracovníkom v oblasti vedeckovýskumnej činnosti, a to rozsahom metodického a problémového záberu, ako aj počtom a kvalitou publikácií a výsledkov. Ťažiskom vedeckovýskumnej činnosti doc. Švorca bol vývoj nových, rýchlych a citlivých elektroanylytických metód pre stanovenie analytov na stopovej koncentračnej hladine v potravinárskych, klinických a environmentálnych vzorkách. Vedeckovýskumná práca Ing. Švorca je iniciatívne spájaná s výchovou študentov v rámci bakalárskych projektov, semestrálnych a diplomových prác, čo sa prejavilo na ich úspechoch a umiestnení na študentských vedeckých podujatiach. Vedecká činnosť je dokumentovaná aj jeho publikačnou aktivitou, ako aj riešením viacerých programov na podporu výskumníkov STU. Je riešiteľom niekoľkých projektov, v ktorých sa zaoberal štúdiom kryštálovej a molekulovej štruktúry aktívnych látok. Svojim významom a kvalitou sú výsledky jeho práce naozaj obdivuhodné.

Vedec roka SR 2014 – víťazi

Uverejnila: BK

veľká noc 2019
Prechod VK na VND - jar
FVF 2019
Ftaláty predstavujú skupinu látok, ktorých zmäkčujúci účinok dodáva plastom pružnosť a ohybnosť.