Preskočiť na obsah Preskočiť na pätu (NCP VaT)
VEDA NA DOSAH – váš zdroj informácií o slovenskej vede

Zaujíma vás, ako sa správajú a aké emócie prežívajú zákazníci?

VEDA NA DOSAH

Ilustračné foto: obchod; Pixabay.com /ElasticComputerFarm/

Prepracovaný retailový in-store analytický systém postavený výlučne na technológii rozpoznávania tvárí a tela je jedným z najpokrokovejších riešení v oblasti in-store analytiky v súčasnosti. Ide o viac ako len o klasickú platformu pre analýzu zákazníckeho zážitku. Kľúčovú úlohu zohráva práve technológia rozpoznávania tváre a umelá inteligencia, ktorá ponúka všetko, čo je na trhu bežne dostupné: počítadlo návštev, heat mapy, analýzu radov, analýzu cesty individuálneho návštevníka, dĺžky zotrvania v predajni, dĺžky zotrvania v príslušných zónach predajní a podobne… To všetko ponúka start-up FaceMedia.

„Nenápadné, miniatúrne kamerové systémy s veľkosťou 2 EUR mince s algoritmom od slovenskej spoločnosti FaceMedia dodajú vašej predajni skutočný 6-ty zmysel,“ uvádza Jan Iľko, spoluzakladateľ projektu.

A pridáva ešte novinku: Všetko je viac-menej bežne dostupné, avšak so zásadným rozdielom. „Všetky funkcie prichádzajú s unikátnou možnosťou filtrovania dát podľa pohlavia, veku a emócií návštevníkov. Dáta obohatené o uvedené parametre ponúkajú retailovým sieťam podstatne hodnotnejšie informácie a posúvajú celý novovznikajúci priemysel retailovej analytiky kamenných prevádzok opäť o ďalší veľký krok vpred. Značným pozitívom je aj fakt, že platforma je GDPR certifikovaná. Spracováva len anonymné zákaznícke dáta a je obľúbeným nástrojom tých najpoprednejších svetových značiek!“

Systém ponúka odpovede na otázky typu:

  • V ktorých zónach predajne sú zákazníci spokojní a v ktorých nespokojní?
  • Aké miesto v predajni navštívi najviac mužov, aké najviac žien a ako to je s vekovými kategóriami?
  • Podarilo sa nám marketingovou kampaňou ovplyvniť vekovú štruktúru našich návštevníkov?
  • Ako vplýva dĺžka obslúženia zákazníka na ich emócie a spokojnosť?
  • Po akej dlhej dobe sa zákazník začína cítiť nepríjemne a jeho emócie sa vyvíjajú negatívnym trendom?
  • Ako sa v predajni cítia ženy vo veku od 30 – 40 rokov, kde v predajni sa zdržia najdlhšie a ktoré zóny navštevujú najčastejšie? A čo muži?

Unikátnosť slovenského riešenia zaujala aj technologického giganta, spoločnosť Nvidia, ktorá v roku 2017 zaradila FaceMedia medzi Top 8 startupov s potenciálom zmeniť svet retailu, ako ho poznáme doteraz (z vyše 1 500 celkovo prihlásených). Následne v roku 2018 prehĺbili spoluprácu a uzatvorili partnerstvo pre program Nvidia Metropolis a retailové riešenia postavené na využití umelej inteligencie.

FaceMedia predstavuje ďalší úspešný technologický projekt z regiónu CEE. V Čechách a na Slovensku zatiaľ takmer neznáma firma dodáva svoje riešenia primárne na zahraničné trhy. Ich systémy sú obľúbeným nástrojom veľkých a progresívnych medzinárodných spoločností. Okrem krajín západnej Európy sú nasadzované v prevádzkach v Južnej Amerike, ale napríklad aj v Austrálii, Číne a v Japonsku.

V posledných dvoch rokoch sa FaceMedia rozrástla o 2 nové pobočky: FaceMedia Brazil v Sao Paulo a FaceMedia Taiwan v Taipei. Ich in-store analytické nástroje využíva napríklad Daimler (vo svojich showroomoch pre značky AMG Merceds, Mercedes a Smart), Walmart v Brazílii a Boehringer Ingelheim pri realizácii globálnych prieskumov podvedomého vnímania marketingových materiálov pre novo prichádzajúce produkty na trhu. Doma na Slovensku a v okolitých krajinách spolupracujú napríklad s popredným slovenským developerom.

 

Informácie poskytol: Jan Iľko, spoluzakladateľ FaceMedia

Spracovala: Slávka Cigáňová (Habrmanová), NCP VaT pri CVTI SR

Ilustračné foto: Pixabay.com /ElasticComputerFarm/

Uverejnila: VČ

CENTRUM VEDECKO-TECHNICKÝCH INFORMÁCIÍ SR Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky