VIDEO: Veda zblízka – Centrum pre výskum kvantovej informácie SAV

Elena Rakúsová

Séria dokumentárnych filmov Veda zblízka ponúkne širokej verejnosti pohľad na vedu a slovenský výskum zblízka.

V bežnom živote nepotrebujeme detailne poznať, ako nejaký systém funguje, napriek tomu ho dokážeme používať. Slovo kvantový vzbudzuje rôzne pocity a nie vždy presne vieme, čo si pod týmto pojmom máme predstaviť. Výskumníci z Centra pre výskum kvantovej informácie nám vysvetlia, čo sú kvantové technológie či kvantová kryptografia a ako môžu prakticky ovplyvniť náš každodenný život.

Veda zblízka

Séria videí mapuje zaujímavé slovenské vedecké pracoviská a ich výskumné tímy, ktoré svojimi výsledkami vo vede neraz dosahujú európsku až svetovú úroveň.

Výskum v oblasti biotechnológií a biomedicíny, výskum v rámci kvantových technológií v súlade s požiadavkami kybernetickej bezpečnosti, výskum v téme vývoja kitov na včasnú diagnostiku vybraných chorôb, sféra pokročilých materiálov a výskum účinkov vitamínu D a jeho potenciálu v prevencii a liečbe respiračných ochorení vrátane nákazy COVID-19. To sú témy cyklu piatich krátkych dokumentárnych filmov z produkcie CVTI SR s názvom Veda zblízka.

Filmy budete môcť nájsť aj na youtube CVTI SR.