Ministerstvo školstva finančne aj legislatívne podporí oblasť psychologickej pomoci pre školákov.
Uplynulé obdobie predstavovalo veľkú záťaž na psychiku mladých ľudí. Aj preto sa rezort školstva zameria na podporu oblasti psychologickej pomoci.
„Zo strany štátu existujú v tomto smere dve roviny pomoci. Jedna z nich bude finančná – budeme sa snažiť podporovať takéto inštitúcie, aby robili túto skutočne zmysluplnú činnosť pomocou rôznych výziev. Tá druhá rovina pomoci je legislatívna. Po prvýkrát budeme do zákonov zavádzať pojem inklúzia a inkluzívne témy a, samozrejme, pripravujeme aj veľkú reformu poradní, ktorá bude výrazným spôsobom podporovať celú oblasť tejto problematiky,“ približuje minister školstva Branislav Gröhling.
Inkluzívny prístup v školstve znamená, že škola zahŕňa žiakov s rozmanitými potrebami, so zdravotným znevýhodnením, zo sociálne znevýhodneného prostredia, cudzincov či žiakov s nadaním.
Prvý cieľ sú inkluzívne ohniská
Snahou ministerstva školstva je tiež zadefinovať, ako možno prítomnosť psychológov na školách zafinancovať a ako vysoké školy pripravujú školských psychológov, ktorí by mohli nastúpiť do škôl. „Máme plán, ktorý je súčasťou zmeny poradenského systému a jednotlivých poradní, a ja verím, že budeme vedieť reálne garantovať niekoľko desiatok miest ročne pre psychológov, ktorí by išli do škôl v rámci inkluzívnych tímov,“ dopĺňa Branislav Gröhling.
Cieľom ministerstva je najskôr vytvárať takzvané inkluzívne ohniská – miesta, ktoré budú psychológov združovať. Daní psychológovia budú môcť byť prítomní v jednotlivých školách a postupne sa miesta združujúce psychológov pre školy začnú rozširovať.
„V školskom roku 2021/2022 budeme „pilotne“ spúšťať prítomnosť inkluzívnych tímov v rôznych krajoch a okresoch a následne od ďalšieho školského roka by tieto tímy mohli byť výraznou pomocou pre veľké školy, ako aj ťažiskové a spádové školy,“ približuje minister školstva Branislav Gröhling.
Zdroj: TS Ministerstva školstva
(GL)