Predstavte si, že máte odchod. Ako si zvýšite predaj? Ako spoznáte svojich zákazníkov? Čo sa vašim zákazníkom bude najviac páčiť? Ako si budete viesť agendu, sklady a všetko potrebné? Odpoveďou na vašu dilemu je systém ProfitUp, ktorého autorom je úspešný Slovák Daniel Minárik a jeho kolega Jozef Štefanka.
ProfitUp business intelligence je riešením určeným na zber a komplexnú analýzu maloobchodných dát.
Daniel sám seba charakterizuje ako niekoho, kto len s problémami skončil aj strednú školu. Tá vysoká ho vraj prestala baviť v treťom ročníku. Podobne je na tom aj jeho talentovaný kolega Jozef Štefanka. Aj napriek tomu sú obaja jasným príkladom, že talentu sa hranica nekladie. Daniel je spoluzakladateľ spoločnosti ProfitUp s niekoľko ročnými skúsenosťami s plánovaním a analýzou maloobchodného trhu v spoločnostiach ako Nike European Operations, adidas GROUP alebo Tesco Stores. Počas svojej profesijnej kariéry identifikoval problém s efektívnym zberom, analýzou a vyhodnocovaním veľkého množstva rôznorodých maloobchodných dát aj na základe toho sa spolu s Jozefom Štefankom rozhodol vytvoriť produkt, ktorý maloobchodným spoločnostiam pomôže riešiť tieto problémy. Jozef Štefanka je skúsený programátor a expert v databázových riešeniach. V minulosti pracoval napríklad na vývoji systému reverzných aukcií pre hutnícky a strojársky priemysel, či aplikácií Assistant App – hlasom ovládaný kalendár pre iPhone, ktorý sa v americkom appstore dostal medzi top 5 platených biznis aplikácii. V rámci spoločnosti je jeho hlavným cieľom rýchla a jednoduchá dostupnosť dát s maximálnou výpovednou hodnotou.
Analýza produktov
Ktoré sú najpredávanejšie produkty? A ktoré sa naopak nepredávajú vôbec? Presne o tom hovorí produktová analýza. Vďaka nej si môže obchodník ľahko porovnať a vyhodnotiť efektivitu konkrétneho produktového zloženia na úrovni produktu, kategórií, lokácie alebo dodávateľov. Dokáže tak jednoducho optimalizovať produktové zloženie a cenotvorbu, navrhovať udržateľné plány a eliminovať nadzásoby.
Analýza predajní – Majte všade prehľad o všetkých vašich predajniach
Ako dobre fungujú predajne? Na to slúžia podrobné, ale pritom prehľadné reporty a analýzy, ktoré za obchodníka budú sledovať ukazovatele ako tržby, marže, tržby na meter štvorcový a množstvo ďalších. ProfitUp do analýz zahŕňa aj dáta z počítadiel zákazníkov a obchodník tak vďaka tomu môže sledovať hodinové alebo denné trendy a lepšie nastavovať marketingové aktivity.
Analýza zákazníkov – Alebo poznajte zákazníkov predtým, ako vojdú do predajne
Ako uvádza Daniel Minárik na svojej webstránke : „Prežiť vo veľkej konkurencii dnes závisí najmä od toho, či správne chápete nákupné správanie vašich zákazníkov. Ktoré produkty si kupujú v kombináciách? Ako často nakupujú? Ako veľmi sú cenovo senzitívni? Odpovede vám opäť dá aplikácia ProfitUp.“ Všetky tieto užitočné informácie môže potom obchodník samozrejme použiť na strategické plánovanie reklamy, segmentovanie zákazníkov a získanie a udržanie si čo najväčšieho počtu nových zákazníkov.
Analýza skladov
ProfitUp takisto prináša skladové reporty a analýzy. Tie obchodníkom pomôžu identifikovať rýchlo sa predávajúce produkty a naopak produkty, ktoré sa nepredávajú vôbec alebo veľmi pomaly. Vďaka takýmto informáciám môže potom obchodník urobiť opatrenia ako zníženie ceny, preskladnenie, alebo premiestnenie v rámci predajne. ProfitUp taktiež monitoruje, ako sa mení vekové zloženie skladu v čase, čo umožní lepšie plánovať objednávky.
ProfitUp tak v jednoduchej forme ponúka všetky dôležité ukazovatele výkonnosti zamestnancov, reporty skladových zásob a dokáže vyhodnotiť efekt obchodníkových marketingových kampaní.
Svetový nápad nezostal bez povšimnutia
Nápad dvojice Slovákov z Piešťan rezonuje už od roku 2012 a stále sa rozvíja. Zaujal aj naše média. Pri jeho zrode sa čitatelia mali možnosť dozvedieť viac v Hospodárskych novinách, či Novom čase. Projekt bol vysoko hodnotený aj ako podnikateľský nápad roka. Daniel si evidentne uvedomuje potrebu dobrého marketingu a aktívne sa mu aj venuje. Všetko začalo v spoločnosti Nike a Adidas, kde Daniel pracoval. Ako sám hovorí, práve tieto nadnárodné firmy si všimli, že mu to ide s číslami. Prelomovým bol rok 2012, kedy produkt vyhral podnikateľský nápad roku a firma zahájila svoju mediálnu kampaň. Daniel Minárik a Jozef Štefanka získali v roku 2012 reklamnú kampaň v hodnote 100-tisíc eur. Vďaka víťazstvu v súťaži vyhlásenej Združením mladých podnikateľov Slovenska dostali svoj projekt do povedomia širokej verejnosti. V roku 2012 spoločnosť získala aj prvých klientov.
Daniel Minárik – Ako vznikol ProfitUp
Zdroj: Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS)
Autorka: Jasmína Stauder
Foto: Twitter Daniela Minárika
Ak Vás téma zaujala prečítajte si tu viac a skúste si demo produktu:
http://www.profitup.com/sk/#contact_line
http://www.techmatchslovakia.com/startups/571/
https://www.youtube.com/watch?v=1laBi0qIkLE