Máte zaujímavý nápad a ste študentom vysokej školy? Zapojte sa do súťaže Slovak University Startup Cup 2018 – súťaže vysokoškolských start-upov. Cieľom projektu je oceniť a podporiť mladú generáciu podnikateľov, ktorí majú inovatívne nápady a myšlienky. Zároveň im to má pomôcť pri transformácii ich inovatívnych riešení do reálneho podnikania.
Súťaží buď individuálny študent VŠ alebo tím, ktorý pracuje na start-upe. Podmienkou je, že tím, ktorý pracuje na start-upe, musí pozostávať minimálne z jedného študenta VŠ, ktorý je lídrom tímu. Uzávierka prihlášok je 31. 5. 2018.
Organizátori sú presvedčení, že študentské start-upy majú dôležité miesto v ekosystéme startupovej komunity. Start-upy s najväčším potenciálom vyberie komisia zložená zo skúsených, úspešných podnikateľov, ako aj zástupcov reklamných partnerov, mediálnych partnerov či spolupracujúcich organizácií.
Vyhodnotí päť najlepších študentských start-upov podľa jednotlivých kategórií:
- Veda, medicínske technológie
- Informačné technológie, mobilné technológie, web
- Priemyselné technológie, technické riešenia, robotika
- Životné prostredie, zelené technológie
- Otvorená kategória pre ostatné nápady
Víťazi piatich kategórií získajú balík zaujímavých cien ako mentoring od skúsených podnikateľov, konzultačné služby od poradenskej spoločnosti, starostlivosť od finančnej inštitúcie, zapožičanie prémiového auta, atď. Absolútny víťaz pocestuje na celosvetové finále študentských startupov – University Startup World Cup do Dánska a má možnosť predstaviť svoj projekt investorom z celej Európy. Strávi tu päť dní spojených s top mentoringovým programom a možnosťou networkingu so študentskými start-upmi z celého sveta. Globálnemu víťazovi odovzdáva cenu každoročne dánska princezná. Podujatie sa koná v septembri v Kodani.
Zároveň budú udelené Špeciálne ceny TV JOJ za marketingovú stratégiu start-upu a inovatívne prezentačné video pre start-up. „Marketingová stratégia startupu je organickou súčasťou úspešných projektov, bez ktorej sa v dnešnej dobe žiadny startup nepresadí a neodlíši od konkurencie. Častým prvkom pri realizácii marketingovej stratégie je tiež tvorba prezentačného videa, ktoré vysvetľuje benefity produktu alebo služby zaujímavou, niekedy aj virálnou formou. Má predstaviť produkt a motivovať k jeho kúpe, ako to často vidíme pri crowdfundingových kampaniach,“ uvádzajú organizátori.
Kampaň a video nemusí vytvoriť samotný autor startupovej myšlienky, môže túto časť delegovať na iného študenta fakulty, ktorý ju v spolupráci s autorom startupového projektu navrhne a zrealizuje. Víťazi v oboch špeciálnych kategóriách získajú od televízie JOJ mediálny priestor pre kampaň na startupový projekt a video v hodnote 5 000,00 EUR.
Projekt Slovak University Startup Cup 2018 je organizovaný pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
Viac informácií o globálnej súťaži
Zdroj informácií a foto: http://studentstartup.sk/
Spracovala: Slávka Cigáňová (Habrmanová), NCP VaT pri CVTI SR
Uverejnila: VČ