Typ aktuality Vedný odbor Zobraziť všetky Dátum zverejnenia od Dátum zverejnenia do Zrušiť filter

Aktuality

Filter
Zobrazované záznamy 1 – 10 z 282.
Tip na dovolenku: Národný park Slovenský kras

07. júl. 2020 • Prírodné vedy

Slovenská dovolenka je tento rok kvôli obmedzeniam v cestovaní v kurze. Ak váhate, kam sa vybrať, máme pre vás skvelý tip: vyskúšajte prírodu a kultúrne pamiatky rožňavského okresu. Čítať ďalej

Tip na letné čítanie: Najkrajšia slovenská kniha o prírode

04. júl. 2020 • Prírodné vedy

„Keby som mal tú moc, naordinoval by som všetkým ľuďom bez rozdielu pohlavia, veku a povolania každodenné vychádzky do prírody, kde je každá chvíľka iná a nijaké dva okamihy ani na tom istom mieste nie sú identické,“ píše Miroslav Saniga v úvode svojej knihy Prechádzky slovenskou prírodou. Čítať ďalej

Dotknite sa vedy naživo. Zážitkové centrum vedy Aurelium je opäť otvorené.

25. máj. 2020 • Prírodné vedy

Na mieste, kde sa prelína zábava s učením, môžete prostredníctvom interaktívnych exponátov pochopiť, ako fungujú moderné zdroje obnoviteľnej energie alebo pod mikroskopom odhaliť pozoruhodnú štruktúru rôznych vzoriek flóry a fauny. Zážitkové centrum vedy Aurelium bude opäť prístupné verejnosti od utorka 26. mája 2020 v upravenom režime za prísnych hygienických Čítať ďalej

O koľko úrody pripraví Slovensko sucho?

22. máj. 2020 • Prírodné vedy

Dáta zo Slovenského hydrometeorologického ústavu potvrdzujú, že prežívame ďalší extrémne suchý rok. Vedci z tejto inštitúcie vysvetľujú, prečo je tomu tak a ako to ovplyvní úrodu.   Čítať ďalej

Slovenskí paleontológovia opísali mikroorganizmy z čias dinosaurov

13. máj. 2020 • Prírodné vedy

Prestížny vedecký časopis Science okomentoval výskum dvoch študentov z laboratória paleontológa Petra Vršanského. Jan Hinkelman, doktorand z Ústavu zoológie Slovenskej akadémie vied (SAV), a Lucia Vršanská, stážistka v Ústave vied o Zemi SAV, opísali vo svojej práci mikroorganizmy z čias dinosaurov. Štúdiu publikovali v odbornom časopise Science of Nature. Čítať ďalej

Môžu pri liečbe koronavírusu pomôcť liečivé rastliny?

06. máj. 2020 • Prírodné vedy