Na úplnom začiatku prišla myšlienka spraviť niečo nové, niečo čo tu ešte nebolo. Traja študenti (v súčasnosti už absolventi Ing. Daniel Siekela; Ing. Dominik Malec; Ing. Miroslav Bartoš spolu s vedúcim práce pedagógom Ing. Ivanom Kopeckým PhD.) z Fakulty špeciálnej techniky Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka sa rozhodli navrhnúť unikátne minivozidlo s pásovým podvozkom, vďaka ktorému vozidlo zvláda každý terén za každého počasia. Zaujímavosťou tohto vozidla je kombinácia pásového podvozku a elektrického pohonu, čo zatiaľ nemalo žiadne iné vozidlo, ale iba diaľkovo ovládané roboty.
Čo sme vyrobili a na čo to slúži
V dnešnej dobe sa vo veľkej miere stretávame s elektromobilmi a využívaním elektrickej energie na pohon vozidiel. Preto sa aj autori minivozidla ubrali touto cestou, žiadne palivá, oleje, emisie a iné škodlivé látky ako u bežných vozidiel so spaľovacím motorom. Veľká výhoda pásového minivozidla na platforme elektromobilu je pri jeho pohybe v lese a nespevnených cestách takmer žiadny hluk. Vzhľadom na možnosti využitia pásového minivozidla je to veľká výhoda.
Možnosti využitia pásového minivozidla:
- Relaxačno-športové
- Poľnohospodárske
- Prevoz materiálu
- Prejazd ťažkým terénom
- Kosenie strmých svahov (s potrebnou nadstavbou)
- Záchrana v teréne
- Vojenské vozidlo (so zbraňovou nadstavbou)
Ocenenia ktoré vozidlo získalo
1. miesto: Súťaž KIA INNOVATION AWARD 2014 (odmena 5 000,00 €)
Cena veľtrhu: 22. ročník medzinárodného strojárskeho veľtrhu v Nitre (odmena 1 000,00 €)
Najúspešnejší exponát: 21. ročník veľtrhu ELO SYS 2015 v Trenčíne
Cena rektora: Cena rektora TnUNI AD doc. Ing. Jozefa Habánika, Phd. za najlepšiu záverečnú prácu
Cena dekana : Cena dekana Fakulty špeciálnej techniky Ing. Jozefa Kasalu, PhD. za najlepšiu záverečnú prácu fakulty
Autor: Bc. Jakub Krchňavý, študent Fakulty špeciálnej techniky Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne
Foto: Bc. Jakub Krchňavý; Ing. Ivan Kopecký, PhD.