Street View nepozná hraníc, pozrite sa do vesmíru

pohľad na medzinárodnú vesmírnu stanicu

Pri príležitosti historicky prvého pristátia človeka na mesiaci (20. júla 1969) mohli používatelia služby Street View navštíviť Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS) a objavovať zákutia všetkých 15 modulov v 360-stupňových pohľadoch. Prechádzka po ISS na Mapách Google prináša aj niečo navyše. Vďaka novej funkcionalite boli do zobrazení pridané aj krátke anotácie, ktoré približujú zaujímavé fakty o ISS – ako napríklad kde majú astronauti svoje fitness centrum, aby boli fyzicky stále fit, aké jedlo jedia, kde uskutočňujú vedecké experimenty a pod.

Google na tomto projekte spolupracoval s americkou vesmírnou agentúrou NASA a európskou vesmírnou agentúrou ESA – 360-stupňové snímky zabezpečil DSLR fotoaparát s pomocou ďalšieho technického vybavenia, ktoré sa už na ISS nachádzalo. Snímky pre službu Street View zozbieral Thomas Pesquet, astronaut z Európskej vesmírnej agentúry.

Street View snímky ISS sú dostupné prostredníctvom Google Máp a Google Earth na desktopoch aj smartfónoch na platformách OS Android, iOS, Daydream VR a Expeditions.

ISS malo v prvotnej fáze jasnú misiu – išlo o akési laboratórium, hvezdáreň a fabriku v jednom, ktorá sa nachádzala na nízkej obežnej dráhe Zeme. Mala tiež slúžiť ako základné stanovište pre možné misie na mesiac, Mars či za asteroidmi. V roku 2010 bola jej úloha rozšírená s cieľom napĺňať komerčný, diplomatický a vzdelávací účel.

pohľad na kupolu

pohľad na medzinárodnú vesmírnu stanicu pohľad na medzinárodnú vesmírnu stanicu

FOTOGALÉRIA

VIDEÁ

POHYB V RÁMCI ISS

Informácie a foto poskytla: Monika Révayová, PR & PA Consultant, spoločnosť GRAYLING

Služba Street View obohatená o snímky Grónska

************************************************

O spoločnosti Google Inc.

Spoločnosť Google sa ako globálny technologický líder snaží neustále vylepšovať spôsob prepájania ľudí s informáciami. Inovácie Googlu v oblasti vyhľadávania a reklamy umožnili spoločnosti získať vedúcu pozíciu na internete a vytvoriť jednu z najznámejších svetových značiek.