Súťažný projekt COACAO obsadil víťaznú priečku v kategórii Junior Design

03. nov. 2019 • Iný

Súťažný projekt COACAO obsadil víťaznú priečku v kategórii Junior Design

COACAO cosmetics – to je názov projektu, s ktorým sa do súťaže Junior Internet tento rok prihlásila Katarína Nábliková. V kategórií Junior Design – starší žiaci sa dostala medzi víťazov. Boli sme zvedaví, s akým nápadom prišla na súťaž, a tak sme jej položili zopár otázok.

 

Už názov projektu nám napovedá, že pre tvorbu vášho produktu ste našli inšpiráciu v prírode. Je to tak?

Projekt s názvom COACAO cosmetics vytvára kozmetiku s vôňou kakaových bôbov. Vizuál identity vychádza z hlavnej ingrediencie kakaovníka a jeho histórie. Prvé zmienky o rastline pochádzajú z legiend kultúry Aztékov, v ktorých sa píše, že prvé semená priniesol na zem boh Quetzalcoatl, ktorý ich ukradol z raja. Názov je vytvorený na základe kľúčových slov z histórie - coatl predstavujúci hada a cacao rastlinu. Typografia reflektuje históriu a výtvarne znázorňuje štylizovanú hadiu hlavu. Tieto aspekty ma inšpirovali aj pri vytvorení produktu, a to flakónu na zmyselnú kakaovú vôňu.

Pre koho je tento flakón určený a aké bude mať praktické využitie?

Koncept je stvorený pre ľudí, ktorý podliehajú zmyslovému zážitku nielen z chutí, ale aj príťažlivej vône kakaových bôbov.

Svoj nápad ste prihlásili do celoslovenskej súťaže, v ktorej každoročne uspejú len tí najlepší. Verili ste od začiatku, že môžete uspieť?

Projekt COACAO bol pre mňa veľmi inšpiratívny a v celom priebehu procesu tvorby ma niečo nové naučil. Od začiatku navrhovania vizuálnej identity konceptu a následného vytvorenia produktu, ktorý bude v sebe skrývať myšlienku v tvare, farebnosti i štruktúre. Keďže som sa rozhodla vytvoriť flakón zo skla, jeho realizácia bola veľmi zaujímavá a experimentálna. Stretla som sa s rôznymi technológiami pri práci s týmto nádherným vizuálne čistým materiálom, ktorý ma fascinuje. S každým novým poznatkom či návštevou výstavy ma dokáže prekvapiť jeho mnohotvárnosť a krása. Takže, mojím cieľom nebolo primárne umiestnenie ale možnosť prezentovať môj proces tvorby, jej výsledok a následne získať spätnú väzbu. Samozrejme, v podobe umiestenia ma to veľmi potešilo.

Typografia

Ako by sme si mohli flakón predstaviť?

Prínos môjho produktu sa skrýva i v jeho praktickej stránke, keďže flakón sa skladá z dvoch častí, a to solitérneho stojanu a strednej vyberateľnej časti. Práve v nej sa nachádza vôňa, ktorú si môže žena pohodlne schovať do kabelky a nemusí si so sebou vziať zbytočne veľký flakón alebo malé jednorazové parfumy.

Myslíte si, že sa váš kreatívny nápad uchytí? Nepochybne ho ocenia dámy, ktoré v kabelke nosia parfum, no, dôležitá je pre ne aj jeho veľkosť, aby do nej zmestili všetky ďalšie potrebné veci...

Spätnú väzbu od používateľov ešte, samozrejme, nemám. Nato by som musela vytvoriť ešte samotnú vôňu. Hoci sa zúčastňujem rôznych kurzov a workshopov, na takýto typ tvorby si ešte netrúfam.

Aké máte s projektom plány do budúcna?

Mojím cieľom do budúcna je určite tvoriť a vytvárať vizuálny pôžitok pre ľudí. Či už to bude projekt COACAO alebo rôzne iné, na ktorých pracujem alebo o nich možno ešte ani neviem. Obdivujem ľudí, ako bol napríklad Peter Behrens, ktorý od založenia prvej korporátnej identity pre firmu AEG dokázal navrhnúť aj urbanistické riešenia firmy, dizajn jej produktov, ale i spôsob prezentácie. Beriem to ako inšpiráciu pre neustále vzdelávanie a posúvanie sa vpred v mnohých odvetviach, ktoré vo výsledku tvoria celok.

Čo pre vás znamená, keď sa môžete takto kreatívne realizovať, keď môžete tvoriť nové veci?

Myslím si, že tvorba, či už výtvarná, dizajnérska a taktiež architektúra, ktorá tvorí významnú časť vizuálu krajiny, je veľmi dôležitá. Reflektuje dnešnú dobu a tvorbou tu po sebe zanechávame určité stopy, ktoré nás reprezentujú pre budúce generácie. Z umenia ako celku môžeme čítať, aká bola kultúra ľudí, akých bohov uznávali, k akým vzorom vzhliadali a taktiež, aké technológie používali. Je to otvorená kniha, ktorá má nekonečnú cestu poznania a ja som sa tak začítala, že už nemôžem prestať.

Ukážka z brožúry

Spracovala: Monika Hucáková pre Vedu na dosah

Foto: archív Kataríny Náblikovej -

Uverejnila: ZH

Súvisiace:

Hore
Aurelium - centrum vedy
Veda v Centre
Publikácie Veda v CENTRE
kúpa časopisov jún 2016
Quark_2019
Bratislavská vedecká cukráreň
TAG Slovenská veda
banner záhrady
Extrapolácie 2019
Zaujímavosti vo vede
Pištoľové krevety majú špecializované klepeto, prostredníctvom ktorého dokážu korisť zabiť zvukom.
Zistite viac