Pozývame vás na besedu s Guidom Barbujanim, jedným z najvýznamnejších genetikov

Svoju novú knihu Akí sme boli predstaví 9. novembra v Slovenskom národnom múzeu v Bratislave.

Kniha Akí sme boli od Guida Barbujaniho.

Kniha Akí sme boli a genetik Guido Barbujani. Zdroj: upravené z TS GRADA

Akí sme boli a ako vyzeral život pred miliónmi rokov? Guido Barbujani, jeden z najvýznamnejších genetikov, nám rozpráva príbehy z veľkých dejín človeka a zodpovedá túto otázku vďaka precíznej práci paleontológov vo svojej knihe Akí sme boli.

Kniha vyjde v slovenskom jazyku v našich končinách 6. novembra 2023. V spolupráci s Talianskym kultúrnym inštitútom privítame samotného autora aj na Slovensku.

Príďte na diskusiu s autorom

Guido Barbujani príde osobne predstaviť svoju knihu a podeliť sa o poznatky o našich predkoch a životoch. Dňa 9. novembra sa uskutoční beseda v Slovenskom národnom múzeu v Bratislave v priestoroch expozície Zázrak prírody – Antropológia. Beseda sa začne o 17.30 hodine, moderovať ju bude Juraj Petrovič a bude tlmočená z talianskeho jazyka.

V prípade záujmu radi zabezpečíme možnosť rozhovoru s autorom. Z kapacitných dôvodov je nutné si rezervovať miesto prostredníctvom e-mailu na: turnova@grada.sk.

Konečne ich môžeme vidieť

Vďaka šikovným umelcom a paleontológom, ktorí citlivo vykopali a zrekonštruovali staré kostry, a vďaka genetikom, ktorým sa podarilo prečítať ich DNA, sa naša zvedavosť môže nasýtiť pohľadom na konkrétny predmet, ktorý nám kladie otázky a dojíma nás zároveň.

Jeden z najvýznamnejších talianskych genetikov nám rozpráva príbeh o tom, akí sme boli a ako vyzeral bežný život pred miliónmi rokov, pričom vychádza z umeleckého spracovania tvárí našich predkov v podobe pätnástich nádherných hyperrealistických sôch.

Genetický kód DNA. Zdroj: iStockphoto.com

Viac o autorovi

Guido Barbujani je taliansky genetik a spisovateľ. Počas svojej akademickej kariéry pôsobil na Stony Brook University v New Yorku, na talianskych univerzitách v Padove a v Bologni a od roku 1996 je profesorom genetiky na Fakulte prírodných vied, životného prostredia a prevencie Univerzity Ferrara. Venuje sa problematike pôvodu a evolúcie ľudskej populácie.

Zdroj: TS GRADA