STU predstavila novú iniciatívu: Impulz Corona STU

Nový projekt Slovenskej technickej univerzity (STU) reaguje na globálnu krízu, ktorú zapríčinila pandémia.

Ilustračný obrázok, Zdroj: istockphoto.com

Jeho hlavným cieľom je pomôcť vedeckým tímom pri hľadaní spoluriešiteľov, technológií alebo ich odbremeniť od administratívy.

Vedci veria, že spolupráca univerzít, študentov i verejnosti môže pomôcť poraziť vírus SARS-CoV-2 a zjemniť dopad, ktorý bude mať pandémia na celkové fungovanie spoločnosti. Do iniciatívy sa spolu so Slovenskou technickou univerzitou zapojili aj Univerzita Komenského v Bratislave a Slovenská akadémia vied (SAV), ktoré budú v rámci spolupráce tiež poskytovať svoje zariadenia a technológie.

Vďaka Corona STU sa môžete zapojiť už do bežiacich projektov alebo zaregistrovať svoj vlastný výskumný nápad. V platforme budete mať k dispozícii aj zoznam autorov, ktorí už svoje projekty zverejnili, rovnako ako aj technológie z jednotlivých ústavov. Budete tak môcť využiť napríklad transmisný elektrónový mikroskop alebo Augerovu mikrosondu pre elementárnu analýzu. Výstupmi spolupráce by mali byť patenty, publikácie a hlavne praktické riešenia v boji s vírusom SARS-CoV-2.

Viac informácií o iniciatíve nájdete na impulz.stuba.sk.

Zdroj: STU