Video: Veľryba plná plastu

22. mar. 2019 • Biologické vedy

Video: Veľryba plná plastu

Prečo záleží na tom, ako zaobchádzame so životným prostredím? Zoológ a morský biológ Dr. Robert Hofrichter vykresľuje jasný obraz toho, čo sa s prírodou a oceánmi deje. Ľudí je na našej planéte stále viac a produkujú čoraz viac odpadu.

V moriach pláva obrovské množstvo plastov, ktoré priamo aj nepriamo zabíjajú morské živočíchy. Jedovaté látky, ktoré človek vypúšťa do prírody sa dostávajú do morí, a tým sa všetko vracia späť na naše taniere. Ekologická situácia oceánov a morí na celom svete sa neustále zhoršuje. Má vôbec zmysel sa týmito problémami zaoberať? Dokáže človek zastaviť tento vývoj?

Kto je Robert Hofrichter

Dr. Robert Hofrichter je slovensko-rakúskym zoológom, biológom, spisovateľom a ochrancom prírody, ktorý sa narodil v Bratislave. Za účelom ochrany a zachovania morských ekosystémov založil tri environmentálne výskumno-vzdelávacie základne: na ostrove Krk v Chorvátsku, v egyptskom Dahabe a na ostrove Kréta. Spolu so svojím tímom sa tu venuje vzdelávaniu detí, mládeže a študentov, a to najmä v otázkach ochrany životného prostredia morí a oceánov. V súčasnosti pracuje na svojom životnom vedeckom diele o Stredozemnom mori.

Čo je Vedecká cukráreň

Vedecká cukráreň je pravidelná séria stretnutí žiakov stredných škôl s osobnosťami slovenskej vedy, výskumu a techniky. Študenti môžu osobne v neformálnej a priateľskej atmosfére stretnúť odborníkov, ktorí vedia hovoriť populárnou formou a jednoduchým spôsobom o vede a výskume.

(OG)

Foto a video: CVTI SR

Veda v CENTRE / Vedecká kaviareň 9/2020
Agrofilm
sutaz FB TVT 2020
Quark_9/2020
Analýzy DNA z biol. vzoriek pripisovaných mýtickému obyvateľovi Himalájí patria tamojším medveďom.