V lete, v pondelok a večer

25. aug. 2017 • Ekonomické vedy a obchod

V lete, v pondelok a večer

Dovolenkové destinácie vyhľadávame surfovaním po internete, kde sa presunuli nielen ponuky cestovných kancelárií, ale otvorili sa aj nové možnosti pre individuálne cestovanie. Turistika v lete poznačila aj vyhľadávanie v Googli. Prinášame prehľad najvyhľadávanejších cestovných a turistických informácií na slovenskom Googli v roku 2016. Pri vyhľadávaní  dominujú destinácie a nástrojom na vyhľadávanie je najčastejšie   mobil. Top destináciou je pre Slovákov Slovensko, Česko a Chorvátsko zo zahraničia zas prichádza najväčší vyhľadávací záujem z Poľska.

Trendy v cestovaní na základe údajov z Vyhľadávača Google

Destinácie sú jednoznačneTOP

Najväčší objem vyhľadávania v súvislosti s cestovaním patrí jednoznačne destináciám (teda konkrétnym cieľom), ktorých sa týka až 62 % vyhľadávaní. Nasledujú hotely (21 %) a letenky (6 %). Dopyt v týchto kategóriách zaznamenal 14 – 18 % nárast v objeme vyhľadávaní.

V prípade hotelov sa až 68 % vyhľadávaní týka konkrétnej destinácie. Tá je tiež hlavným atribútom vyhľadávania aj v prípade autobusov a vlakov (47 %). Letenky vyhľadávame najmä podľa značky leteckej spoločnosti či predajcu leteniek (až 84 %). Zájazdy a last minute pobyty majú rovnaké zastúpenie vyhľadávania (37 %) podľa destinácie a tiež podľa značky, kde sa zameriavame najmä na ponuky cestovných kancelárií, či predajcov ubytovania.

Tretina vyhľadávaní cez mobily

Mobilné zariadenia a najmä smartfóny do veľkej miery ovplyvňujú aj naše vyhľadávacie návyky. V roku 2016 sa až tretina vyhľadávaní spojená s cestovaním uskutočnila na mobile, čo predstavuje až 54 % nárast oproti 2015. Na mobiloch vedú v objeme vyhľadávania prepravné služby a taxíky (64 %), nasleduje počasie (36 %) a autobusy a vlaky (36 %). Slováci na smartfónoch tiež vyhľadávajú tipy na aktivity v destinácii (34 %), ako aj výlety v okolí (33 %).

Ilustračný obrázok: Google

Najvyhľadávanejšou destináciou Slovákov je Slovensko

Keď sa pozrieme na destinácie, ktoré vyhľadávali Slováci najviac v roku 2016, až 39 % sa týkalo Slovenska. Medzi najvyhľadávanejšie slovenské mestá patrí Bratislava, Vysoké Tatry, Košice, Liptovský Mikuláš a Poprad. Zo zahraničných destinácií prejavili Slováci vo vyhľadávaní najväčší záujem o Českú republiku a Chorvátsko, nasledované Talianskom, Maďarskom, Rakúskom, Španielskom a Gréckom. Zo zahraničných miest najčastejšie vyhľadávame Viedeň, Prahu, Budapešť, Schwechat a Londýn.

O Slovensko sa najviac zaujímajú Poliaci a Česi

Takmer polovica vyhľadávaní (49 %) ohľadom cestovných dopytov týkajúcich sa Slovenska prichádza zo zahraničia, z čoho najväčší objem vyhľadávaní prichádza od našich severných susedov Poliakov (8 %), západných susedov Čechov (7 %) a tiež z Ameriky (4 %) a Nemecka (4 %).

Najväčší záujem o letenky je v marci

V teplejších mesiacoch (od mája do augusta) sa zaujímame najmä o samotné destinácie a tiež aktivity, ktoré možno podniknúť na vybranom mieste. Zaujímajú nás aj ubytovacie možnosti v hoteloch, ponúkané zájazdy či možnosti prenájmu auta. Last minute ponuky sa týkajú najmä letných plánov Slovákov, dopyt po nich je najväčší v júni, júli a auguste.
Letenky sa vyhľadávajú počas celého roka, najväčší záujem však zaznamenali minulý rok v marci, kedy sa pravdepodobne definujú plány cestovateľov na leto. Najmenší záujem o zájazdy je v mesiacoch október a november, kedy už doznel dovolenkový ošiaľ.

V lete, v pondelok a večer

Slováci najintenzívnejšie vyhľadávajú cestovné informácie počas roka v letných mesiacov, najviac v júli. Počas týždňa najmä v pondelok, intenzita vyhľadávania sa potom postupne znižuje až do soboty. Počas dňa začíname už okolo desiatej a vyhľadávanie dosahuje maximum okolo 20.00 hod.  

*********************************************

O spoločnosti Google Inc.
Spoločnosť Google sa ako globálny technologický líder snaží neustále vylepšovať spôsob prepájania ľudí s informáciami. Inovácie Googlu v oblasti vyhľadávania a reklamy umožnili spoločnosti získať vedúcu pozíciu na internete a vytvoriť jednu z najznámejších svetových značiek.

 

Informácie poskytla: Daša Tkáčová, z agentúry Grayling

Spracovala a uverejnila: Mária Izakovičová, NCP VaT pri CVTI SR

Ilustračné obrázky: Pixabay.com

 

Hore
QUARK
TVT 2019
Publikácie Veda v CENTRE
výtvarná súťaž TVT 2019
Aurelium - centrum vedy
Vedec roka 2018
Veda v Centre
Prechod VK na VND - jeseň
fotografická súťaž TVT 2019
kúpa časopisov jún 2016
Noc výskumníkov 2019
Bratislavská vedecká cukráreň
Atmosféra počas TVT 2018
TVT 2018 články
TAG Spektrum vedy
TAG Rozhovor
TAG Publikácia
TAG Zaujímavosti vo vede
TAG Centrum vedy
TAG Mládež
TAG QUARK
TAG Ženy vo vede
TAG Slovenská veda
TAG História
banner záhrady
Zaujímavosti vo vede
Správanie je komplexný prejav/závisí od génov/no z veľkej časti je dotvorený a ovplyvnený prostredím
Zistite viac