Street View nepozná hraníc, pozrite sa do vesmíru

Pri príležitosti historicky prvého pristátia človeka na mesiaci (20. júla 1969) mohli používatelia služby Street View navštíviť Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS) a objavovať zákutia všetkých 15 modulov v 360-stupňových pohľadoch. Prechádzka po ISS na Mapách Google prináša aj niečo navyše. Vďaka novej funkcionalite boli do zobrazení pridané aj krátke anotácie, ktoré približujú zaujímavé fakty o ISS – ako napríklad kde majú astronauti svoje fitness centrum, aby boli fyzicky stále fit, aké jedlo jedia, kde uskutočňujú vedecké experimenty a pod.

Google na tomto projekte spolupracoval s americkou vesmírnou agentúrou NASA a európskou vesmírnou agentúrou ESA – 360-stupňové snímky zabezpečil DSLR fotoaparát s pomocou ďalšieho technického vybavenia, ktoré sa už na ISS nachádzalo. Snímky pre službu Street View zozbieral Thomas Pesquet, astronaut z Európskej vesmírnej agentúry.

Street View snímky ISS sú dostupné prostredníctvom Google Máp a Google Earth na desktopoch aj smartfónoch na platformách OS Android, iOS, Daydream VR a Expeditions.

ISS malo v prvotnej fáze jasnú misiu – išlo o akési laboratórium, hvezdáreň a fabriku v jednom, ktorá sa nachádzala na nízkej obežnej dráhe Zeme. Mala tiež slúžiť ako základné stanovište pre možné misie na mesiac, Mars či za asteroidmi. V roku 2010 bola jej úloha rozšírená s cieľom napĺňať komerčný, diplomatický a vzdelávací účel.

pohľad na kupolu

pohľad na medzinárodnú vesmírnu stanicu pohľad na medzinárodnú vesmírnu stanicu

FOTOGALÉRIA

VIDEÁ

POHYB V RÁMCI ISS

Informácie a foto poskytla: Monika Révayová, PR & PA Consultant, spoločnosť GRAYLING

Služba Street View obohatená o snímky Grónska

************************************************

O spoločnosti Google Inc.

Spoločnosť Google sa ako globálny technologický líder snaží neustále vylepšovať spôsob prepájania ľudí s informáciami. Inovácie Googlu v oblasti vyhľadávania a reklamy umožnili spoločnosti získať vedúcu pozíciu na internete a vytvoriť jednu z najznámejších svetových značiek.

Quark_2019
Extrapolácie 2019
Srdce je sval, ktorý pumpuje krv, a tým zásobuje jednotlivé časti tela živinami.