Pomocou umelej inteligencie je možné čítať emócie z výrazov tváre


Pomocou umelej inteligencie je možné čítať emócie z výrazov tváre

„Emočné reklamy sú 11x efektívnejšie pre rast trhového podielu.” Týmito slovami Donalda Gunna sa riadi spoločnosť Emotion ID, ktorá svoj koncept postavila na umelej inteligencii slúžiacej na čítanie emócií z výrazov tváre. Rovnako tak sa nechali inšpirovať citátomDr. Paula Ekmana, psychológa a experta v oblasti skúmania emócií: „Emócie čítané z tváre sú najpresnejším obrazom nášho prežívania.”

Ako vlastne funguje princíp čítania emócií z výrazov tváre? Mária Gablíková zo spoločnosti Emotion ID vysvetľuje, že cez webovú kameru zbierajú v spolupráci s prieskumnou agentúrou reakcie panelistov na video (napr. reklama alebo seriál). V podstate im ide o optimalizáciu reklamného obsahu na základe emočnej umelej inteligencie. Nápad podľa Márii Gablíkovej vznikol na pôde Slovenskej technickej univerzity v Bratislave ako ročníkový projekt, neskôr sa uchytil vo svete start-upov. „Netrvalo dlho a technológia si našla svojho Angel Investora z oblasti médií a nedávno aj svoj Venture Capital,“ hovorí Mária Gablíková, pričom za výzvu, s ktorou sa pasujú, považuje jednoduchú vizualizáciu komplexných dát. Na projekte momentálne pracuje celkovo osem ľudí.

Inovácia tohto nápadu spočíva v adaptácii na trh influencerov, ktorí sú považovaní za budúcnosť marketingu. Slúžiť má značkám a influencerom, aby vytvárali najlepšie on-line videá; projekt je použiteľný v health care či e-learningu, ale aj marketingu či security. Konkurenčná výhoda tohto produktu je, že je adaptovaný na influencerský produkčný proces, ktorý je rýchloobrátkový (nižšia cena, rýchlejšia produkcia), figurujú v ňom dlhšie videá (okolo 5 minút), využíva sieť fanúšikov namiesto on-line panelu, identifikuje signifikantné momenty – ich kvalitu a intenzitu, jednoduchý výstup pochopiteľný aj pre nevýskumníka.

Softvér Emotion ID predstavuje cloudové riešenie, ktoré dokáže z obyčajnej kamery, napríklad na notebooku alebo v smartfóne, urobiť kameru citlivú na emócie. Emotion ID je softvér, ktorý v sebe spája najnovšie znalosti zo sveta IT, dátovej analýzy a vedecké poznatky zo psychológie a neurológie. S jeho pomocou dokážu rýchlo spoznať emócie veľkého množstva respondentov.

Keď stroj odhalí vaše emócie

Faktom je, že ľudstvo skúmalo emočné výrazy už dlhodobo. Málokedy rozumieme tomu, prečo sa nám niečo páči a iné nie. No povie to ich tvár. Reč tváre je rýchla, podvedomá a bohatá na informácie. Ako uvádzajú tvorcovia projektu Emotion ID, na tvári máme 42 svalov a 2 kosti – nimi dokážeme spraviť viac ako 10 000 pohybov, z toho 3 000 súvisí s emóciami. „Zaznamenaním týchto pohybov je možné vyhodnotiť podvedomé a nefiltrované prežívanie človeka. Pohyby svalov na tvári a prežívanie sú obojsmerne prepojené. Ak sa cítime smutní, poklesnú nám kútiky. Ak necháme poklesnúť kútiky, začneme sa cítiť smutnejší.”

Realizačný tím z Emotion ID je presvedčený, že tradičný marketingový prieskum býva často príliš komplexný, časovo náročný a drahý. Používané deklaratívne metódy nie sú podľa neho schopné zachytiť pravdivé nefiltrované reakcie. „Respondenti nemusia vedieť opísať, čo a prečo sa im páči. Alebo môžu odpovedať tak, ako si myslia, že sa od nich očakáva. Rozumieť reči tváre znamená poznať pravdivé reakcie vášho publika,” uzatvárajú.

 

Informácie a foto poskytla: Mária Gablíková zo spoločnosti Emotion ID

Spracovala: Slávka Habrmanová, NCP VaT pri CVTI SR

Uverejnila: ZVČ

 

Tento inovatívny projekt bol predstavený v rámci 4. ročníka networkingo­vého podujatia TECH INNO DAY, ktoré sa konalo začiatkom apríla 2017 na Fakulte informatiky a informačných technológií v Mlynskej doline, Bratislava.

TECH INNO DAY organizoval opäť Univerzitný technologický inkubátor STU v Bratislave, ktorý patrí medzi prvé univerzitné inkubátory na Slovensku. Počas 11 rokov svojej existencie podporil rozbeh už viac ako 50 inovatívnych firiem. 

„Podujatie TECH INNO DAY vzniklo pre to, aby sme zvýšili povedomie o zaujímavých projektoch študentov a technologických start-upov. Zároveň ponúka priestor na networking a získanie zaujímavých kontaktov pre firmy aj študentov,“ hovorí Lenka Bednárová, vedúca Univerzitného technologického inkubátora STU v Bratislave.

 

ZOZNAM VŠETKÝCH VYSTAVOVATEĽOV – originálnych študentských projektov z STU a inovatívnych firiem

Hore
TVT 2019
QUARK
Bratislavská vedecká cukráreň
Aurelium - centrum vedy
Veda v Centre
Prechod VK na VND - jeseň
kúpa časopisov jún 2016
Publikácie Veda v CENTRE
TAG Slovenská veda
banner záhrady
Extrapolácie 2019
Zaujímavosti vo vede
Autizmus postihuje 4-krát častejšie chlapcov ako dievčatá.
Zistite viac