PODCAST: Čo návštevníkom ponúka moderná knižnica CVTI SR?

Do knižnice už nemusíte chodiť fyzicky. Stačí, aby ste boli zaregistrovaní, a mnohé publikácie, ale aj knihy si môžete stiahnuť do vášho počítača alebo mobilného telefónu. O tom, ako sa knižnice zmenili, sme sa v podcaste Veda na dosah rozprávali so Zuzanou Stožickou a Tomášom Fialom z Centra vedecko-technických informácií SR (CVTI SR).

Dozviete sa v ňom napríklad to, aké informácie nájdete v elektronických zdrojoch, čo znamená otvorený prístup k vedeckým publikáciám, prečo je dôležitý i to, ako funguje vyhľadávanie na základe kľúčových slov.

RNDr. Zuzana Stožická z odboru podpory otvorenej vedy a výskumu CVTI SR nás oboznámila s tým, čo všetko je sprístupnené vedcom, študentom či verejnosti v rámci Open Science. Povedala nám, že vedecké informácie sú pre používateľa bezplatné a neobmedzené aj prostredníctvom Open Access. Vysvetlila nám aj to, akým spôsobom sú chránené autorské práva autorov publikácií.

Mgr. Tomáš Fiala zo sekcie Vedecká knižnica CVTI SR nám porozprával o fungovaní virtuálnych knižníc pre univerzity a Slovenskú akadémiu vied (SAV), o projekte EODOPEN, v rámci ktorého sa má zdigitalizovať 15 000 kníh.

Všetky podcasty Veda na dosah sú dostupné na stránke vedanadosah.sk, na YouTube CVTI SR a cez aplikácie na streamovanie hudby Spotify, Apple Podcasts a ďalšie.

Lenka Dudlák Sidorová

Vedecká cukráreň 10/2020
Veda v CENTRE 10/2020
sutaz FB TVT 2020
Noc výskumníkov 2020
Veda v CENTRE / Vedecká kaviareň 9/2020
Quark_10/2020
Agrofilm
GPS je najznámejší rádiový navigačný systém určený na civilné a vojenské použitie.