Grékov zaujala práca slovenských archeológov

Grécki vedci majú záujem o skúsenosti odborníkov z Archeologického ústavu SAV. Zároveň chcú v najbližších mesiacoch špecifikovať ďalšie oblasti, v ktorých by sa vytvorili spoločné vedecko-výskumné projekty obidvoch krajín. Záujem o úzku spoluprácu zarezonoval počas návštevy predsedu SAV Pavla Šajgalíka v Grécku. Po prehliadke modernej technológie, ktorú grécki archeológovia používajú pri vykopávkach, sa predseda akadémie stretol s profesorom Christofilisom Maggidisom. Uznávaného odborníka zaujali naše metódy výskumu.

„Grécki vedci robia momentálne výskum zlatej pokladnice v Mykénach a v podzemí majú ešte veľkú časť neobjavených artefaktov. Zaujímajú ich metódy skúmania vecí pod zemským povrchom. Vďaka našim unikátnym metódam sa na Slovensku podarilo nájsť mnohé významné náleziská. Grécka strana má preto pripravené dva projekty, do ktorých nás chcú zapojiť,“ povedal Pavol Šajgalík.

Iniciátorkou intenzívnejšej vedeckej spolupráce obidvoch krajín je veľvyslankyňa Slovenskej republiky v Grécku Iveta Hricová. Pracovná cesta priniesla aj dohodu na príprave Memoranda o spolupráci SAV s Univerzitou v Patrase, ktorá dosahuje v juhoeurópskom regióne výnimočné výsledky.

„Teší nás záujem gréckej strany. Vďaka tomu boli aj moje rokovania s alternujúcim ministrom pre vedu a inovácie Grécka Kostasom Fotakisom a s predsedom Národnej nadácie Grécka pre výskum Vasilisom G. Gregorioum veľmi úspešné,“ dodal Šajgalík.

Informácie poskytla: Monika Hucáková za tlačový odbor SAV