DANUBE UP: Veda detskými očami

ilustračné foto

V sobotu 9. júla 2016 od 9.00 do 14.00 hod. budú podujatia v rámci DANUBE UP v Bratislave, na pódiu Eurovea a v priľahlých stánkoch, zamerané predovšetkým na mladšie vekové kategórie. Program pod názvom Veda detskými očami obsahuje predstavenie Divadla ZANZARA „Vynález (Automatický rozveseľovač)“, fyzikálne a chemické experimenty, ktoré predstaví Vedecký brloh z Košíc, ako aj Divadlo fyziky ÚDIF z Brna.

Divadlo ZANZARA vystúpi s predstavením Vynález (Automatický rozveseľovač)

divadlo ZanzaraIde o rozprávkový príbeh o slávnom vynálezcovi a jeho prevratných vynálezoch, s ktorými zažíva neskutočné príhody. Stretnutia s vílou, ježibabou, strašidlom a drakom sú plné dobrodružstiev, v ktorých musí prejaviť svoju pohotovosť a um. Celý príbeh je pretkaný výborným humorom a hudbou! Účinkujú: Martina Michalcová, Pavol Peschl ml. Predstavenie potrvá 70 minút.

Vedecký brloh z Košíc predvedie kombináciu pásiem Kúzelná fyzika a Nie je voda ako voda. Vystúpenia na pódiu budú o 12.00 a 13.30 hod. Aktivity v stánkoch od 9.00 do 14.00 hod.

Vedecký brlohÚčinkujú: RNDr. Mária Zentková, CSc., Ústav experimentálnej fyziky SAV, RNDr., PhD. Martin Vavra, Ústav experimentálnej fyziky SAV, Mgr. Michal Figura, Kúzelná fyzika a Lívia Ridillová, Prešovská univerzita.

Kúzelná fyzika je vystúpenie zamerané na fyzikálne experimenty s nečakaným dejom alebo výsledkom experimentu, ktorý na mladšieho diváka pôsobia dojmom kúzla. Medzi experimenty s vodou patria prelievacie hodiny, Heronova fontána, vír vo fľaši, nenewtonovská kvapalina a medzi experimenty bez vody patria gyroskopy.

Nie je voda ako voda. Chemické experimenty, v ktorých si ukážeme , ako ľahko môže voda pri preliatí do druhej nádobky zmeniť farbu. Zoznámime sa s hmotou, ktorá je raz kvapalná a tečie nám pomedzi prsty a inokedy sa správa ako tuhá látka. Táto časť zaujme nielen tých najmenších, ale aj starších. Každý si bude môcť urobiť a pohrať s vlastným farebným „sliziakom“. V malom akváriu plnom vody si urobíme pravú chemickú záhradku, v ktorej „nasadíme“ kryštáliky rôznych farieb. A nakoniec uvidíme, či je možné spozorovať aj blýskanie pod vodou.

Okrem toho si deti budú môcť v stánku vyfarbiť strip Vedeckého brlohu a vyrobiť si jednoduchú vedeckú hračku.

Veda detskými očami