Typ aktuality Vedný odbor Zobraziť všetky Dátum zverejnenia od Dátum zverejnenia do Zrušiť filter

Aktuality

Filter
Zobrazované záznamy 1 – 10 z 140.
Hypotéku vybavíte aj cez aplikáciu

Hypotéku vybavíte aj cez aplikáciu

Jakub Adamec bol na prelome 13 a 14. roku svojho života, keď si uvedomil, že sa chce osobnostne výnimočne rozvíjať a vytvárať skutočnú hodnotu pre ostatných, byť prínosom. Po dlhých mesiacoch vzdelávania sa cez grafiku a tvorbu prezentačných webových stránok dostal až k programovaniu, ktorému sa profesionálne venuje už viac ako 2 roky. „Prácu kombinujem s Čítať ďalej

Slovenskí účastníci súťaže FIRST LEGO League si z Turecka odniesli skvelé umiestnenia

Slovenskí účastníci súťaže FIRST LEGO League si z Turecka odniesli skvelé umiestnenia

Slovenskí študenti nezostali svojej povesti v rámci medzinárodného kola súťaže FIRST LEGO League (FLL) nič dlžní. FLL Open International Turkey sa konal koncom mája v majestátnom Expo Centre Fuarizmir, kde viac ako 1 000 účastníkov zo 40 štátov sveta predstavilo okrem zručnosti svojich robotov, aj originálne riešenia a nápady súvisiace s cestovaním do vesmíru. Čítať ďalej

Ako čo najviac znížiť spotrebu elektrickej energie?

Ako čo najviac znížiť spotrebu elektrickej energie?

Vysokovýkonné výpočtové klastre (ďalej „HPC klastre“, Clusters for High-Performance Computing, často aj ako HPCC) sú dnes jednou z dôležitých súčastí mnohých vedeckých a komerčných pracovísk. Slúžia na vykonávanie masívnych a dlhotrvajúcich výpočtov, ktoré nie je možné vykonávať na obyčajných personálnych počítačoch, buď z nepostačujúcich pamäťových Čítať ďalej

Slováci uspeli vo finále súťaže FIRST LEGO League

Slováci uspeli vo finále súťaže FIRST LEGO League

Slovenské tímy obstáli v silnej konkurencii tímov zo Strednej Európy v rámci robotickej súťaže FIRST LEGO League (FLL). Na finálovom podujatí FLL Final Central Europe 2019, ktoré sa konalo v rakúskom meste Bregenz koncom marca 2019, sa umiestnili v nasledujúcom poradí: 10. miesto: RDS Team (Bratislava) 14. miesto: TalentumSAP (Košice) 22. miesto: Hexadron (Bratislava) Treba Čítať ďalej

Identifikácia dôležitých aktivít pomocou rozhodovacích stromov

Identifikácia dôležitých aktivít pomocou rozhodovacích stromov

V súčasnosti je internet najvyužívanejším prostriedkom pre získavanie znalostí a informácií. On-line vzdelávanie, čiže vyučovanie pomocou internetu má čoraz väčšie uplatnenie vo vyššom vzdelávaní vďaka možnosti prístupu k informáciám odkiaľkoľvek. Vývoj e-learningu predstavuje rapídny rast, o čom je presvedčený Juraj Obonya a jeho školiteľ Jozef Kapusta, Čítať ďalej

Projekt systematickej obnovy audiovizuálneho dedičstva pokračuje

Projekt systematickej obnovy audiovizuálneho dedičstva pokračuje

Začiatkom marca t. r. vláda schválila návrh aktualizácie Projektu systematickej obnovy audiovizuálneho dedičstva Slovenskej republiky na roky 2019 – 2021. Cieľom projektu je systematická ochrana a postupná obnova fondu audiovizuálneho dedičstva, ako aj jeho následné sprístupňovanie verejnosti. Európsky dohovor o ochrane audiovizuálneho dedičstva Cieľom tohto dohovoru je Čítať ďalej

Projekt MedPix spája viacerých lekárov pri diagnózach

Projekt MedPix spája viacerých lekárov pri diagnózach

Dokáže pracovať so širokým spektrom medicínskych obrazových dát. Tieto dáta zahŕňajú magnetickú rezonanciu, röntgen, CT a dáta z ďalších vyšetrení v štandardnom formáte používanom v medicíne. Projekt MedPix..., ktorý zrealizovali študenti Fakulty informatiky a informačných technológií Slovenskej technickej univerzity v Bratislave (FIIT STU) – menovite Miroslav Čítať ďalej

Ako ochrániť svoj mobil pomocou rozdielov v správaní sa

Ako ochrániť svoj mobil pomocou rozdielov v správaní sa

Chýbajúce prostredie na získavanie dát a efektívnejšie experimentovanie s týmito dátami, ako aj relatívne vysokú chybovosť autentifikácie používateľa vníma Ing. Kamil Burda ako pálčivý problém. Rozhodol sa preto vypísať tému v rámci študentského predmetu Tímový projekt týkajúcu sa oblasti behaviorálnej biometrie. Sám sa v rámci doktorandského štúdia zaoberá Čítať ďalej

Kódovacia hra pre mobilné zariadenie

Kódovacia hra pre mobilné zariadenie

V dnešnej dobe nie sú tradičné spôsoby výučby programovania pre študentov príťažlivé. Väčšina študentov dnes preferuje viac voľnosti a samo štúdium. Počítačové hry sú jedným z vhodných nástrojov pre vzdelávanie študentov, pretože neslúžia len pre zábavu, ale sú schopné poskytnúť študentovi významné samovzdelávacie prostredie. Je o tom presvedčený Čítať ďalej

Využitie bezdrôtovej senzorickej siete

Využitie bezdrôtovej senzorickej siete

Fenomén internet vecí (Internet of Things) hrá v dnešnej dobe dôležitú rolu v mnohých oblastiach. Každý rok vzrastá počet zariadení, ktoré by sme mohli považovať za prvky internetu vecí. Internet vecí môžeme chápať ako veľkú sieť, do ktorej sú pripojené rôzne objekty, schopné navzájom komunikovať a vymieňať si informácie bez ohľadu na to, či patria do rovnakej Čítať ďalej