Typ aktuality Vedný odbor Zobraziť všetky Dátum zverejnenia od Dátum zverejnenia do Zrušiť filter

Aktuality

Filter
Zobrazované záznamy 1 – 10 z 146.
Košičania vymysleli online nástroj, ktorý stimuluje mozog

Košičania vymysleli online nástroj, ktorý stimuluje mozog

Na základe tradičného programu zameraného na počítanie spamäti chcú tvorcovia slovenského projektu MIND3X vytvoriť podporný simulačný a herný online nástroj pre zvýšenie mentálneho výkonu a efektivity. Cieľom je duševný rozvoj človeka. Start-up MIND3X patrí medzi projekty, ktoré sa v rámci 9. kola súťaže inovatívnych nápadov – startupov „Máš nápad? Prezentuj Čítať ďalej

Riešenie pre seniorov prináša startup SmartSenior

Riešenie pre seniorov prináša startup SmartSenior

Seniora na vznik krízovej situácie v jeho domácnosti upozorní zvukovo, vibráciou náramku a taktiež vizuálne prostredníctvom inteligentného osvetlenia v domácnosti. Startup SmartSenior pracuje na vývoji systému, ktorý dokáže monitorovať pády seniorov, polohu, otvorené vchodové dvere, zaznamenať vytopenie, požiar, resp. inú krízovú situáciu, ktorá môže spôsobiť škodu Čítať ďalej

Predstavujeme startup APONI zameraný na rozšírenú realitu

Predstavujeme startup APONI zameraný na rozšírenú realitu

Implementáciou rozšírenej reality do praxe sa zaoberá startup APONI. Cieľom je poskytovanie komplexnosti služieb v rámci inovácií technológií a vzdelania prostredníctvom rozšírenej reality, čo predstavuje základný pilier pre celkovú digitalizáciu v koncepte s 4.0 Industry. Nosným produktom je aplikácia „Overview“, ktorá s využitím rozšírenej reality ponúka možnosť Čítať ďalej

Súťaž robotov RoboRave International 2019 v Číne

Súťaž robotov RoboRave International 2019 v Číne

Celosvetová súťaž autonómnych robotov RoboRave International 2019 sa uskutočnila 20. – 22. júla v meste Conghua, Guangdong v Číne. Od svojho založenia v roku 2001 sa súťaž RoboRave v tomto roku konala už sedemnástykrát. V ôsmych kategóriách súťaže sa zúčastnilo viac ako 600 medzinárodných tímov od Číny a Japonska až po Mexiko a Nigériu. Z toho bolo len 115 Čítať ďalej

Digitálna gramotnosť detí

Digitálna gramotnosť detí

Prieskum digitálnej gramotnosti detí ukázal, že to nie je až také ružové, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Vedia sa hrať a chatovať. Už na základnej škole vedia so smartfónmi či tabletmi narábať mnohokrát zručnejšie ako ich rodičia. „Digitálni domorodci“, aj tak sa označujú deti, ktoré sa narodili do éry digitálnych technológií. Znamená to však aj to, že Čítať ďalej

Mladý programátor vytvoril Space world

Mladý programátor vytvoril Space world

Samuel Uhliar má dnes 13 rokov, no programovaniu sa začal venovať už keď mal 6 a čakal ho nástup do školy. Pochádza z Modry. Prezradil nám, že medzi jeho záľuby patrí programovanie, rybárčenie, hádzaná a elektrotechnika. Aj toto nepochybne položilo základ jeho fantastickému umiestneniu v súťaži Junior Internet, ktorú každoročne spoluorganizuje AMAVET, Asociácia pre Čítať ďalej

Hypotéku vybavíte aj cez aplikáciu

Hypotéku vybavíte aj cez aplikáciu

Jakub Adamec bol na prelome 13 a 14. roku svojho života, keď si uvedomil, že sa chce osobnostne výnimočne rozvíjať a vytvárať skutočnú hodnotu pre ostatných, byť prínosom. Po dlhých mesiacoch vzdelávania sa cez grafiku a tvorbu prezentačných webových stránok dostal až k programovaniu, ktorému sa profesionálne venuje už viac ako 2 roky. „Prácu kombinujem s Čítať ďalej

Slovenskí účastníci súťaže FIRST LEGO League si z Turecka odniesli skvelé umiestnenia

Slovenskí účastníci súťaže FIRST LEGO League si z Turecka odniesli skvelé umiestnenia

Slovenskí študenti nezostali svojej povesti v rámci medzinárodného kola súťaže FIRST LEGO League (FLL) nič dlžní. FLL Open International Turkey sa konal koncom mája v majestátnom Expo Centre Fuarizmir, kde viac ako 1 000 účastníkov zo 40 štátov sveta predstavilo okrem zručnosti svojich robotov, aj originálne riešenia a nápady súvisiace s cestovaním do vesmíru. Čítať ďalej

Ako čo najviac znížiť spotrebu elektrickej energie?

Ako čo najviac znížiť spotrebu elektrickej energie?

Vysokovýkonné výpočtové klastre (ďalej „HPC klastre“, Clusters for High-Performance Computing, často aj ako HPCC) sú dnes jednou z dôležitých súčastí mnohých vedeckých a komerčných pracovísk. Slúžia na vykonávanie masívnych a dlhotrvajúcich výpočtov, ktoré nie je možné vykonávať na obyčajných personálnych počítačoch, buď z nepostačujúcich pamäťových Čítať ďalej

Slováci uspeli vo finále súťaže FIRST LEGO League

Slováci uspeli vo finále súťaže FIRST LEGO League

Slovenské tímy obstáli v silnej konkurencii tímov zo Strednej Európy v rámci robotickej súťaže FIRST LEGO League (FLL). Na finálovom podujatí FLL Final Central Europe 2019, ktoré sa konalo v rakúskom meste Bregenz koncom marca 2019, sa umiestnili v nasledujúcom poradí: 10. miesto: RDS Team (Bratislava) 14. miesto: TalentumSAP (Košice) 22. miesto: Hexadron (Bratislava) Treba Čítať ďalej