Typ aktuality Vedný odbor Zobraziť všetky Dátum zverejnenia od Dátum zverejnenia do Zrušiť filter

Aktuality

Filter
Zobrazované záznamy 1 – 8 z 8.
Biologická liečba je dnes považovaná za trend v medicíne

Odpovede na otázky o biologických liekoch prináša brožúrka Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv, ktorá vyšla s podporou Holandskej liekovej agentúry a brožúrka Európskej komisie: Čo potrebujem vedieť o biologicky podobných liekoch. V brožúrkach sa dozviete praktické informácie formou otázok a odpovedí o biologickej liečbe. V krátkosti vyberáme niektoré z nich, Čítať ďalej

Pátranie po látke skvalén

Skvalén je prírodná látka, ktorá vďaka svojim špecifickým fyzikálno-chemickým vlastnostiam nachádza významné uplatnenie v potravinárskom, kozmetickom a farmaceutickom priemysle. Táto zlúčenina sa vyskytuje u všetkých rastlín, živočíchov a húb ako medziprodukt v syntéze sterolov. „V bežných podmienkach je však skvalén rýchlo metabolizovaný a jeho hladiny v bunkách Čítať ďalej

Nové výzvy zdravotnej starostlivosti v kontexte štvrtej priemyselnej revolúcie

Do roku 2050 bude svet domovom 10 miliárd ľudí a dvaja z piatich týchto ľudí budú mať 60 rokov a viac, vrátane 434 miliónov starších ako 80 rokov. Táto kombinácia rastu populácie a demografických zmien vážne urýchli výzvy, ktorým čelíme v oblasti poskytovania zdravotnej starostlivosti, pričom globálne výdavky na zdravotnú starostlivosť by mali do roku 2050 dosiahnuť v Čítať ďalej

Nový pohľad na lymskú boreliózu. Ako to vlastne funguje?

So zásadným objavom týkajúcim sa prenosu lymskej boreliózy z kliešťa na človeka prišli mladí parazitológovia z Biologického centra AV ČR. Po experimentoch s prisatými kliešťami popísali spôsob, akým sa borélie, t. j. baktérie spôsobujúce lymskú boreliózu, prenášajú z parazita na hostiteľa. Svojimi zisteniami vyvrátili dogmu vo svetovej vede, ktorá panovala viac ako Čítať ďalej