Unikátny projekt Jellybo sa dostal až do Inkubátora TUKE


Unikátny projekt Jellybo sa dostal až do Inkubátora TUKE

Pri poslednom, 6. kole súťaže inovatívnych nápadov „Máš nápad? Prezentuj svoj startup!“ sa stala netradičná vec. Jednému z finálových projektov porota odporučila vzhľadom na jeho rozvinutosť postup priamo do Inkubátora Technickej univerzity v Košiciach (TUKE). Ostatné projekty prešli do pred-inkubačného pobytu v Startup centre TUKE, čo je samozrejme tiež úspech.

No projekt Jellybo sa dostal ešte ďalej. V čom teda spočíva jeho podstata? Bol vytvorený ako reakcia na neexistujúcu databázu krásnych a funkčných webových mikro animácií. „Chceme ušetriť čas a skrátiť zdĺhavý proces uskutočnením niekoľkých kliknutí. Už nemusíte vytvárať animácie, len ich vyhľadajte na našom trhu. Zároveň máme priestor pre všetkých talentovaných ľudí, ktorí chcú zdieľať svoje animácie a zarábať na svojom koníčku. V neposlednom rade sa snažíme vybudovať komunitu, takže sa nebojte zdieľať svoje názory s ľuďmi z Jellybo – všetci sme jedna veľká Jellyfamily,“ uvádzajú tvorcovia projektu na svojej webovej stránke. 

Ako spresňuje Norman Bystričan, nápad prišiel z ich vlastnej potreby – majú totiž grafické štúdio, mimo iného tvoria napríklad webové stránky. „Máme skúsenosť, že zákazníci si vo veľkej miere žiadajú tzv. webové komponenty – user experience a user interface (UX a UI) elementy, čo spraví web živším – interakcia je základ. Doteraz sa kódovali od projektu k projektu, čo je pomerne drahé. Maličký komponent stojí 10 hodín programátora, ďalších 10 grafika, takže jedna takáto ´hračka´ vyjde na 200 až 400 eur. Napadlo nám teda vytvoriť niečo ako databanku, kde by sa dali tieto produkty za malý poplatok kúpiť. Zhromaždené na jednom mieste nikde takéto niečo nenájdete, sú to často len rozdrobené portfóliá jednotlivých freelancerov. Ďalšia dôležitosť je, aby boli komponenty technologicky a graficky perfektne spracované – pretože kvalita je najlepší biznis plán.“

Vytvorili tak databázu na adrese www.jellybo.com, kde si zákazníci môžu prevziať ľubovoľnú animáciu alebo interakciu pre ich webovú stránku za malý poplatok (2 – 5 eur). Výber je uľahčený pomocou tlačidla vyhľadávania. Všetky animácie sú vkusné, nenápadné, podľa najnovších trendov v oblasti grafiky. Niektoré sú pomerne upokojujúce, niektoré povzbudzujú užívateľa, aby konal a niektoré majú informatívnu úroveň. Webovú stránku zákazníka to obohatí a stane sa zaujímavou. „Princíp je taký, že animáciu si zakúpite v e-shope, dostanete mailom zazipovaný súbor, ktorý obsahuje kód aj technickú dokumentáciu na pomoc pri implementácií na váš web,“ vysvetlil Norman Bystričan. 

Jellybo

Animácie sú prispôsobené presne podľa potrieb alebo preferencií klientov. Sú dostupné na ľubovoľnej platforme. Celý proces je robený maximálne intuitívne, aby jeho používanie bolo ozaj uľahčujúce.

Ako uvádza jeden z tvorcov projektu, ich cieľovou skupinou sú grafici a programátori, ktorých nie je na Slovensku veľa, no celosvetovo je ich približne 100 miliónov. „Musíme sa hneď orientovať na svetový trh.“ Najťažšie bolo podľa Normana Bystričana vyladiť systém, aby boli mikroanimácie „technicky nepriestrelné“. Hladko však išiel branding. „Hneď sme cítili, čo to má byť, kým inokedy treba dlho skúšať. Chceli sme, nech je to ľudské, Jellybo je veľmi priateľský a milý.“

V rámci realizačného tímu sa jedna časť venuje marketingu, no oslovujú aj contributorov priamo či nepriamo, aby svoje práce zdieľali aj u nich. „Aby to nebola len databanka, ale aby contributori pridávali animácie aj u nás. Aby vzniklo niečo ako market place – trhovisko, t .j., aby sa tu stretávali tí, ktorí potrebujú animácie a tiež tí, ktorí animácie tvoria.“

Od pobytu v Inkubátore TUKE tvorcovia projektu Jellybo očakávajú pomoc s projektom. „Išli sme do Košíc v rámci súťaže, že ideme na výlet a podarilo sa nám uspieť, dostali sme sa rovno do Inkubátora TUKE. Výhodou je šíriť meno do okolia. Je to školská pôda, kopa talentovaných mladých ľudí. Zástupca TUKE, pán František Jakab vravel, že môžeme využívať mentoring, ich daňových a právnych expertov; sprostredkúvajú aj stretnutia s investormi, to je tiež dôležitá vec. Zatiaľ financujeme projekt z vlastných úspor a získali sme jednu anjelskú investíciu, ale časom by sa hodila ďalšia injekcia na robustnejšiu expanziu,“ uzavrel Norman Bystričan.

************************************************

Startup centrum TUKE ponúka start-upom podporu v rôznej podobe, podľa ich aktuálnych potrieb. Ide predovšetkým o možnosť zdarma využívať priestory v Startup centre TUKE a potrebné prístrojové kapacity unikátnych odborných pracovísk, laboratórií a iných zariadení na univerzite. Ďalej tiež pomoc pri tvorbe podnikateľského plánu, získavaní partnerov, vyhľadávaní potenciálnych investorov, ako aj expertnú a mentorskú podporu.

Od roku 2014, kedy bolo Startup centrum TUKE otvorené, sa na košickej Technickej univerzite rozbehli aktivity v oblasti podpory start-upov. Hlavným zámerom centra je vytvoriť motivačné prostredie, ktoré pomôže nielen študentom a zamestnancom TUKE, ale aj ostatným obyvateľom regiónu v rozvoji ich inovatívnych nápadov a potenciálu.

 

Informácie poskytol: Norman Bystričan, co-founder projektu Jellybo

Spracovala: Slávka Cigáňová (Habrmanová), NCP VaT pri CVTI SR

Uverejnila: VČ

Súvisiace:

Hore
kúpa časopisov jún 2016
Atmosféra počas TVT 2017
Publikácie Veda v CENTRE
Aurelium - centrum vedy
CVTI SR 80. výročie
QUARK
Prechod VK na VND
TVT 2017 články
TAG Ženy vo vede
TAG Spektrum vedy
TAG Slovenská veda
TAG História
TAG Rozhovor
TAG Publikácia
TAG Zaujímavosti vo vede
TAG Centrum vedy
TAG Mládež
TAG QUARK
banner záhrady
Zaujímavosti vo vede
Fermentácia je jedným z najstarších a najekonomickejších spôsobov výroby a konzervácie potravín.
Zistite viac