Štart rakety Falcon Heavy

06. feb. 2018 • Technické vedy

Štart rakety Falcon Heavy

Miliardár Elon Musk má vízie a jednou z nich sú aj cesty do vesmíru. Ako sa píše v januárovom čísle časopisu Quark, Elon Musk v roku 2002 založil spoločnosť Space Exploration Technologies, ktorá je známa ako SpaceX. Spoločnosť má vyše 5 000 zamestnancov a vyvíja a vyrába nosné rakety Falcon 1, Falcon 9, Falcon Heavy a kozmické lode Dragon a Dragon V2. Len pre zaujímavosť: Falcon 1 navrhol samotný Musk.

SpaceX, ako prvá súkromná spoločnosť, s použitím motorov na kvapalné palivo, dostala svoju vesmírnu loď na orbitu Zeme. Ako prvá súkromná spoločnosť dokázala pristáť so svojou vesmírnou loďou na Zemi po tom, ako ju vyniesla na obežnú dráhu. Taktiež ako prvý súkromník úspešne vyslala vesmírnu loď na Medzinárodnú vesmírnu stanicu ISS a ako prvej sa jej podarilo pristáť s raketou prvého stupňa, t. j. nosnou raketou.

A práve 6. februára 2018 približne o 19.00 – 19.30 hod. nášho času (February 6, 2018 at 1:30 pm EST) by mala odštartovať dlho očakávaná raketa Falcon Heavy, ktorá by mala do vesmíru vyniesť elektromobil Tesla Roadster a poletí okolo Slnka. Elon Musk zároveň tvrdí, že automobil, ktorý raketa vynesie do vesmíru bude mať aj vodiča v podobe figuríny oblečenej v skafandri...

Animácia letu Falcon Heavy (youtube kanál SpaceX)

SLEDOVANIE ŠTARTU na FEI STU v BRATISLAVE

Informácie a zdroje

INFORMÁCIE O RAKETE FALCON HEAVY (webová stránka SpaceX)

YOUTUBE KANÁL SpaceX

Informácia o štarte

Predpokladané živé vysielanie

Spracovala a uverejnila: Zuzana Vetrecin Čeplíková, NCP VaT pri CVTI SR

Zdroj: časopis Quark (01/2018); Animácia letu Falcon Heavy (youtube kanál SpaceX); webová stránka SpaceX

Viac o víziách Elona Muska, ako aj o iných zaujímavých témach, ste sa mohli dočítať v časopise Quark (číslo 01/2018).

Časopis Quark nájdete v novinových stánkoch alebo si ho môžete predplatiť v elektronickej alebo papierovej verzii na www.quark.sk.

Články
Svet podľa Muska
26. jan. 2018
Vedec roka 2017
Prechod VK na VND - zima
Ďateľ dokáže udierať do stromu frekvenciou až 20 krát za sekundu.