Hra, ktorá skráti chvíľu


Hra, ktorá skráti chvíľu

Ball Adventure je projekt, ktorý v rekordne rýchlom čase vymyslel Henrich Hanušovský z Prešova. Prihlásil sa do súťaže Junior Internet, ktorú organizuje AMAVET /Asociácia pre mládež, vedu a techniku/ a aj na jeho vlastné prekvapenie, v konkurencií zabodoval. Henrich žije v Prešove, študuje na SPŠ Elektrotechnickej a zároveň pracuje. Vo voľnom čase hrá futbal za klub FK Malý Šariš v dorasteneckej a seniorskej súťaži.

Ako sám prezradil, IT sa stalo jeho záľubou keď mal asi 13 rokov a odvtedy skúšal programovať, venovať sa počítačovým sieťam a tráviť čas na počítači aj užitočne. Aj preto viedli jeho kroky na priemyslovku, konkrétne na odbor Informačné a sieťové technológie, kde momentálne nastupuje do maturitného ročníka. Bavia ho všetky odborné predmety, ale predovšetkým programovanie, ktoré si získalo jeho srdce. Možnosť niečo tvoriť, uľahčovať ľuďom život a dávať význam počítaču ako takému – to ho vo svete IT fascinuje. Oslovili sme ho na rozhovor.

M. HUCÁKOVÁ: Ball Adventure – čo si pod týmto pomenovaním projektu môžeme predstaviť?

H. HANUŠOVSKÝ: Ide o veľmi jednoduchú 2D hru, ktorá vznikla relatívne rýchlo. Celý nápad, analýza a realizácia sa vošli do 3 mesiacov. Bola to ale drina, dennodenná. Hra ponúka dva herné režimy, jeden voľný a jeden súťažný, ponúka taktiež rôzne vylepšenia a prispôsobenie grafiky. Chcel som to spraviť pre používateľa čo najzaujímavejšie. Úlohou hráča je udržať loptu čo najdlhšie na obrazovke a to tým, že pod ňu kladie objekty, od ktorých sa tá lopta odráža. Zbiera popri tom hernú menu alebo hviezdy potrebné na úspešné ukončenie levelu, poprípade sa vyhýba prekážkam, ktoré level predčasne ukončia.

ukážka z hry

M. H.: Veril si projektu od začiatku natoľko, že by sa v kategórií Junior App mohol umiestniť v prvej trojke?

H. HANUŠOVSKÝ: Na súťaži som mal kopec kamarátov a známych z našej školy a úprimne, keď som videl ich projekty, bol som si takmer istý, že práve oni zažiaria. Nie že by som svojej aplikácii neveril, ale už v nich som mal silnú konkurenciu a vedel som, že veľmi zaváži odprezentovanie práce, kto tú svoju bude vedieť vyzdvihnúť najviac. Práce ostatných študentov z iných škôl boli taktiež veľmi praktické a užitočné. Ešte počas vyhlasovania výsledkov som nemohol uveriť tomu, že zaznelo moje meno. Bol to úžasný pocit.

M. H.: Spôsob prezentácie je určite dôležitý, na súťaži Junior Internet bolo zrejmé, že Ty sám tomu celému veríš. Aký je praktický prínos aplikácie? Aj niekomu pomáha?

H. HANUŠOVSKÝ: Moja aplikácia nemá za úlohu pomáhať, je to hra, ktorá skráti chvíľu, možno pomôže dobiť ego, keď dokážete nahrať vyššie skóre ako váš priateľ. Povedal by som, že práve naopak, aplikácia viac škodí. Hlavne nervom a mobilu, kedže bola vymýšľaná tak, aby nebola jednoduchá a človek sa s ňou dosť natrápi, niekedy stratí nervy. Zdolať levely je ozajstná výzva.

M. H.: Akú máš spätnú väzbu užívateľov, prípadne záujemcov?

H. HANUŠOVSKÝ: Spätná väzba bola fajn, veľmi ma potešila. Viacerí vraveli, že to je originálne a dokáže to zabaviť či už na cestách, alebo keď nie je čo robiť. Aj internetové hodnotenia boli veľmi priaznivé, keď na Google Play Store do dnešného dňa hru hodnotilo 36 používateľov a hra dosiahla priemerné hodnotenie 4,8 hviezdy z 5 možných. Za čo veľmi pekne ďakujem všetkým, ktorí tam hodnotenie zanechali.

ukážka z hry

M. H.: Ako si sa posunul, odkedy si s projektom uspel na súťaži Junior Internet?

H. HANUŠOVSKÝ: Žiaľ, po súťaži Junior Internet, v čase keď som pomaly začal posúvať hru na vyššiu úroveň, do toho prišiel ďalší projekt, finišovanie futbalovej sezóny, veľa práce u môjho zamestnávateľa a taktiež urovnávanie známok v škole, takže na hru neostalo veľa času. Vydaná bola jedna aktualizácia, potom prišlo leto, kde som sa snažil zbierať zážitky a menej sa sústrediť na prácu. Každopádne, znova sa začínam venovať programovaniu projektov na ďalšie súťaže a tak určite nejaký čas obetujem aj tejto hre a pridaný bude Facebook login pre porovnávanie výsledkov s priateľmi, chcel by som pridať nový herný mód a zvyšok vyplynie časom.

M. H.: To bola budúcnosť hry a čo Tvoja budúcnosť?

H. HANUŠOVSKÝ: V najbližšej budúcnosti by som chcel popri vysokej škole naďalej pokračovať vo vymýšľaní nových vecí a priniesť do sveta IT niekoľko projektov s mojím podpisom. Po vysokej vidím svoju budúcnosť taktiež niekde vo svete IT, okrem programovania ma lákajú taktiež virtualizácia alebo umelá inteligencia. Každopádne, netrúfam si ešte odhadnúť, kde moje kroky zavedú.

M. H.: Želáme veľa úspechov aj pri ďalších projektoch.

 

Zhovárala sa: Monika Hucáková pre portál Veda na dosah

Foto: z archívu Henricha Hanušovského

Uverejnila: VČ

Hore
QUARK
téma mesiaca
Prechod VK na VND - jeseň
Aurelium - centrum vedy
Noc výskumníkov 2017
Veda v Centre
TVT 2017 výtvarná súťaž
film Cesta času
kúpa časopisov jún 2016
TVT 2017 fotografická súťaž
Extrapolácie 2017
TAG Slovenská veda
kam za vedou 2
TAG História
TAG Rozhovor
TAG Publikácia
TAG Zaujímavosti vo vede
TAG Centrum vedy
TAG Mládež
TAG QUARK
TAG Ženy vo vede
TAG Spektrum vedy
banner záhrady
Zaujímavosti vo vede
Karcinóm prsníka patrí medzi najčastejší typ zhubného ochorenia u žien (tvorí 27 % zo všetkých).
Zistite viac