All u need is space alebo dôležitosť vesmírnych technológií v každodennom živote

29. júl. 2016 • Fyzikálne vedy

Komiksová brožúrka obsahuje zaujímavé informácie o vesmírnych aplikáciách a ich každodennom použití. Nájdete tu aj odkazy na videá, interaktívne plagáty a kvíz. Kliknutím na tlačidlo objavíte úžasné fakty o vesmíre a môžete si pozrieť aj video o vesmíre. Otestovať svoje znalosti si môžete aj vo vesmírnom kvíze!

Komixová publikácia All U Need is Space, ukazuje deťom, aký dôležitý je vesmír v každodennom živote. Jej cieľom je tiež motivovať k štúdiu vedy a techniky zábavnou a zároveň vzdelávacou formou. Zaujímavosti tu určite objavia aj rodičia a učitelia.

Elena a jej program počas jedného dňa

All U Need Is Space nás zavedie do jedného dňa v živote dospievajúcej školáčky, ktorá sa volá Elena. Na každej stránke je Elena konfrontovaná s inou situáciu týkajúcou sa konkrétnych tém (napr. počasia, znečistenia, lekárskej pomoci, automatizovaných áut, poľnohospodárstva a klimatických zmien a iných). Na každej stránke je aj hra a zaujímavosti, ktoré robia čítanie pre deti zábavnejšie.

„V živote Eleny prebieha normálny deň: ide do školy, stretne sa so svojimi priateľmi, robí si žarty so svojho otca a mladšieho brata a navštívi svoju babičku. Ale v priebehu dňa, Elena zistí, že mnohé maličkostí, s ktorými sa stretáva, prebiehajú jednoduchšie aj vďaka vesmírnym technológiám a vede. Prečo si nezahrať aj hru počas čítania príbehu o Elene? Elena má veľa fantázie. Miluje sci-fi filmy, najmä tie, ktoré súvisia s vesmírom. Na každej stránke nájdete aspoň jeden odkaz na slávny filmový alebo televízny seriál.“

Vesmír neznamená len dobrodružné misie robotov a ľudí alebo štúdium astronómie a astrofyziky. Môže byť prítomný aj priamo dolu na Zemi!

Sprevádzajte Elenu počas jej všedného dňa, zoznámte sa s jej priateľmi a rodičmi a dozviete sa o mnoho zaujímavosti.

Strávte deň s Elenou a užite si dobrodružstvo! Čaká vás tam mnoho zábavných materiálov, pomocou ktorých si môžete preveriť svoje vedomosti.

Európska komisia, Európska vesmírna agentúra a viacero vnútroštátnych programov vyvíjajú čoraz viac vesmírnych aplikácií, ktoré sa dajú použiť v našom každodennom živote.

Publikáciu s komiksami si môžete stiahnuť na stránke EUbookshop

webová hra All you need is spaceAll U Need is Space je aj webová hra. Je navrhnutá tak, aby mladým študentom priblížila výhody spojené s vesmírnymi aplikáciami. Či už ich použijete v škole alebo doma, zámerom je ukázať, ako vesmírne technológie a aplikácie môžu zlepšiť náš každodenný život, ale zámerom bolo aj upriamiť pozornosť mladých študentov na kariéru v oblasti vedy a techniky.

Hra obsahuje hlavné postavy z komiksu (Elena a Oscar). Počas rodinného výletu do vesmírneho centra, nájdu staručkého profesora, ktorý potrebuje pomoc pri zvládnutí vedeckej misie – výletu na Mars. Aby mu pomohli, Elena a Oscar musia prejsť radom výziev a získať vedecké vedomosti o vesmíre a znalosti o kozmických aplikáciách. Hra obsahuje animácie a dialógy vo všetkých jazykoch EÚ.

Preložila a spracovala: Mária Izakovičová, NCP VaT pri CVTI SR

Zdroj:

EÚ Bookshop

Europen Commission

téma mesiaca
Svetlu by trvalo 0.13 sekundy obletieť zem.