Typ aktuality Vedný odbor Zobraziť všetky Dátum zverejnenia od Dátum zverejnenia do Zrušiť filter

Aktuality

Filter
Zobrazované záznamy 1 – 10 z 172.
V Botanickej záhrade Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach odštartoval ďalší ročník motýlej šou

21. máj. 2018 • Biologické vedy • UPJŠ v Košiciach

StiahnuťČítať ďalej

Domenico Pangallo: Slovenské kultúrne dedičstvo by sme mohli ochrániť pomocou multidisciplinárnej stratégie

21. máj. 2018 • Biologické vedy

Dr. Domenico Pangallo, DrSc, je vedúcim Laboratória environmentálnej a potravinovej mikrobiológie Ústavu molekulárnej mikrobiológie SAV. Venuje sa ochrane kultúrneho dedičstva pomocou mikrobiologických a molekulárnych detekčných metód. Snaží sa o zachovanie a ochranu poznatkov a vedomostí (uložených v historických knihách, pergamenoch a dokumentoch), spomienok (fotografií Čítať ďalej

Čo majú vláknité huby spoločné s hliníkom?

18. máj. 2018 • Biologické vedy

Hliník sa ako najzastúpenejší kov zemskej kôry v pôde vyskytuje prirodzene v podobe množstva kryštalických alebo amorfných tuhých fáz. „V týchto formách za bežných podmienok nepredstavuje hliník environmentálny problém, pretože je imobilný, a teda pre organizmy netoxický. Správanie prírodných fáz hliníka v závislosti napr. od pH prostredia vieme pomerne dobre Čítať ďalej

Vplyv lišajníkov na nahosemenné rastliny

12. máj. 2018 • Biologické vedy

Alelopatický vplyv lišajníkov na nahosemenné rastliny je v záujme vedcov už dlhé roky. Výskumy sa sústredia väčšinou na boreálne lesy, v ktorých je vďaka optimálnym podmienkam prítomná hrubá vrstva lišajníkov. „Semená borovíc, smrekov a iných taxónov sa dostávajú do priameho kontaktu s lišajníkmi a počas klíčenia sú tak mladé rastliny v bezprostrednom kontaktne Čítať ďalej

Až Nobelova cena odhalila verejnosti prínos Jacoba a Monoda pre genetiku

10. máj. 2018 • Biologické vedy

Poznaj históriu genetiky, lepšie sa v nej zorientuješ v súčasnosti a uplatníš v budúcnosti. Kedy sa začala písať história genetiky? Genetika je pomerne mladou vedou. V priebehu relatívne krátkej histórie zažila celý rad významných objavov a míľnikov. Poznávanie histórie genetiky, ktorá sa začala písať až v 19. storočí, je dôležité pre pochopenie jej Čítať ďalej

Predstavili výskum a výsledky práce AgroBioTech SPU v oblasti genetiky a DNA

08. máj. 2018 • Biologické vedy

Kľúčové výskumy a výsledky práce Výskumného centra AgroBioTech Slovenskej poľnohospodárskej univerzity (SPU) v Nitre v oblasti genetiky a DNA boli predstavené 25. apríla počas podujatia DNAday 2018. Koná sa každoročne pri príležitosti Medzinárodného dňa DNA. Tento rok je výnimočný tým, že sme si pripomenuli 65. výročie jedného z najväčších vedeckých objavov Čítať ďalej

Antibakteriálny účinok esenciálnych olejov

06. máj. 2018 • Biologické vedy

Patogén, schopný vyvolať hnisavé ochorenia kože a adnexov, to je Staphylococcus aureus. Tomuto druhu mikroorganizmov sa darí neustále si rozvíjať rezistenciu na antibiotiká. Avšak, črtá sa možnosť využiť ponuku prírody, esenciálne oleje s antibakteriálnym účinkom v oblasti medicíny. Konštatujú to Silvia Porubčanová a RNDr. Libuša Lengyelová, PhD. z Univerzity Čítať ďalej

Májova bratislavská vedecká cukráreň 2018: Kultúrne dedičstvo a mikroorganizmy – škodcovia alebo pomocníci?

04. máj. 2018 • Biologické vedy • NCP VaT pri CVTI SR

StiahnuťČítať ďalej

Fenomén čistých autoskiel, alebo kam sa vyparila lietajúca háveď?

04. máj. 2018 • Biologické vedy