Typ aktuality Vedný odbor Zobraziť všetky Dátum zverejnenia od Dátum zverejnenia do Zrušiť filter

Aktuality

Filter
Zobrazované záznamy 1 – 10 z 39.
Štruktúra európskych vzdelávacích systémov 2018/19 Schematické diagramy

Štruktúra európskych vzdelávacích systémov 2018/19 Schematické diagramy

26. apr. 2019 • Pedagogické vedy

Informačná sieť o vzdelávacích systémoch v Európe  – Eurydice vydala koncom minulého roka publikáciu s názvom The structure of the European education systems 2018/19 Schematic diagrams. Táto správa poskytuje informácie o štruktúre hlavného prúdu vzdelávacieho systému v Európe od predškolského vzdelávania až po terciárnu úroveň pre školský a akademický rok 2018/19. Čítať ďalej

Experimenty s transformátorom vo vyučovacom procese

Experimenty s transformátorom vo vyučovacom procese

14. apr. 2019 • Pedagogické vedy

Zaujať žiaka, upútať jeho pozornosť a motivovať ho do samostatného štúdia patrí bezpochyby medzi najťažšie úlohy učiteľa vo vyučovacom procese. Splniť túto úlohu v tematickom celku elektrina a magnetizmus, kde samotné prepojenie naučenej teórie s realitou je samo o sebe náročné, je ťažkou úlohou. Tvrdí to Matúš Sitkey vo svojej práci Experimenty s transformátorom Čítať ďalej

Problém vrstvenia kociek – vizualizácia „neviditeľných“ objektov

Problém vrstvenia kociek – vizualizácia „neviditeľných“ objektov

07. apr. 2019 • Pedagogické vedy

Vizualizácia v matematike sa častokrát spája s náčrtom rôznych útvarov alebo diagramov, ktoré žiakom pomáhajú nájsť správne riešenie problému. Cieľom článku s názvom Problém vrstvenia kociek – vizualizácia „neviditeľných“ objektov (The problem of cube layering – visualisation of „invisible“ solids) od Renáty Vágovej a jej školiteľky Márii Kmeťovej, Čítať ďalej

Komiks ako moderná učebná pomôcka

Komiks ako moderná učebná pomôcka

30. mar. 2019 • Pedagogické vedy

Chápanie pojmu komiks nie je jednoznačne charakterizované. V dnešnom edukačnom procese sa stále viac kladie dôraz najmä na motivačnú fázu vyučovacej hodiny. Preto treba do vyučovania vkladať nové moderné netradičné pomôcky. Komiks sa považuje za jednu z netradičných moderných pomôcok, ktorá je v rozvinutých krajinách využívaná, no na Slovensku si zatiaľ nenašla Čítať ďalej

Využitie smartfónov a tabletov v školských fyzikálnych experimentoch zameraných na tému svetlo

Využitie smartfónov a tabletov v školských fyzikálnych experimentoch zameraných na tému svetlo

22. mar. 2019 • Pedagogické vedy

V súčasnosti, keď vnímame technický pokrok vo všetkých oblastiach, sa aj školy snažia držať krok s modernou dobou a do procesu vyučovania zaraďujú informačno-komunikačné technológie. Stále častejšie sa v pedagogickom procese využíva premietanie prezentácií a zvyšuje sa aj množstvo interaktívnych tabúľ na školách. Vďaka projektom zameraným na modernizáciu Čítať ďalej

Geografické dimenzie životného prostredia

Geografické dimenzie životného prostredia

08. mar. 2019 • Pedagogické vedy

Priestorovými dimenziami životného prostredia od globálnej cez regionálnu až po lokálnu úroveň sa zaoberá projekt Geografické dimenzie životného prostredia (návrh učebnice Environmentálnej geografie) – Geographical Dimensions of the Environment (Design of the Textbook for Environmental Geography), autorkou je Michaela Strišková, školiteľ: Daša Oremusová, Katedra geografie Čítať ďalej

Odborníčka na didaktiku nemeckého jazyka a literatúry doc. PhDr. Ivica Kolečáni Lenčová, PhD. získala ocenenie z rúk rektora UK

Odborníčka na didaktiku nemeckého jazyka a literatúry doc. PhDr. Ivica Kolečáni Lenčová, PhD. získala ocenenie z rúk rektora UK

05. feb. 2019 • Pedagogické vedy

Špecializuje sa na didaktiku nemeckého jazyka a didaktiku literatúry. Je členkou redakčnej rady zahraničných časopisov Brünner Hefte a Zeitschrift für Gestaltpädagogik, má bohatú publikačnú a prednáškovú činnosť medzinárodného rozmeru v oblasti didaktiky cudzích jazykov, didaktiky literatúry vo výučbe cudzích jazykov so zameraním na nemecký jazyk. Doc. PhDr. Ivica Čítať ďalej

Vyšla výročná správa programu Erasmus + za rok 2017

Vyšla výročná správa programu Erasmus + za rok 2017

30. jan. 2019 • Pedagogické vedy

V januári tohto roka vyšla výročná správa o programe Erasmus+ za rok 2017. Zo správy vyplýva, že rastie nielen počet podporovaných projektov, ale že sa na programe zúčastňuje aj čoraz viac ľudí. Rok 2017 bol ďalším rekordným rokom. Program Erasmus + už beží štvrtý rok a patrí k najúspešnejším programom Európskej únie. Vo výročnej správe sa opäť poukazuje Čítať ďalej

Nástroj SELFIE na podporu digitálneho vyučovania a učenia sa v školách

Nástroj SELFIE na podporu digitálneho vyučovania a učenia sa v školách

05. jan. 2019 • Pedagogické vedy

Objavte digitálny potenciál svojej školy! Využíva vaša škola digitálne technológie pri výučbe a učení sa v najväčšej možnej miere? SELFIE je bezplatný, prispôsobiteľný nástroj ľahký na používanie, ktorý školám pomáha posudzovať, ako sú na tom v oblasti vzdelávania v digitálnom veku. Európska komisia koncom októbra predstavila nový nástroj, ktorý má pomôcť Čítať ďalej

Podiel prekvalifikovaných vysokoškolákov na Slovensku  presahuje 55 percent. Ako to riešiť?

Podiel prekvalifikovaných vysokoškolákov na Slovensku presahuje 55 percent. Ako to riešiť?

08. dec. 2018 • Pedagogické vedy

Potreba užšieho prepojenia vysokoškolského štúdia s praxou je na Slovensku akútna. Po ukončení vysokoškolského štúdia pracuje v inom v odbore, ako vyštudovali, až 57 percent absolventov. Až 35 percent absolventov pracuje aj napriek univerzitnému vzdelaniu na stredoškolských pozíciách. Firmy na Slovensku volajú stále viac po tzv. profesijných bakalároch. Po ukončení Čítať ďalej