Typ aktuality Vedný odbor Zobraziť všetky Dátum zverejnenia od Dátum zverejnenia do Zrušiť filter

Aktuality

Filter
Zobrazované záznamy 1 – 10 z 19.
FoxBox – všetko, čo k predaju potrebujete

FoxBox – všetko, čo k predaju potrebujete

Nový typ pokladničného systému vo forme aplikácie pre „múdre“ zariadenia ako sú mobily a tablety. To je projekt FoxBox; užívatelia tohto systému si ho jednoducho môžu stiahnuť do svojho telefónu či tabletu a môžu začať predávať. Jeho intuitívna a prehľadná grafika pomôže zrýchliť celý proces účtovania a vďaka mnohým funkciám ako je sladové hospodárstvo, Čítať ďalej

Inteligentný prístup k zberu dát? Predstavujeme projekt Enterprise IoTNet

Inteligentný prístup k zberu dát? Predstavujeme projekt Enterprise IoTNet

Enterprise IoTNet. To je slovenský start-up zameraný na kognitívny prístup zberu dát a redukovanie finančných nákladov na cloudové služby. Hlavnými výhodami Enterprise IoTNet platformy je neinvazívne nasadenie, nízkoenergetický, robustný a deterministický zber dát z rozsiahlych monitorovaných oblastí. Ďalšou úlohou platformy je aj riadenie a správa jednotlivých fyzických Čítať ďalej

Akvárium aj záhradka stále pod dozorom

Akvárium aj záhradka stále pod dozorom

Vymysleli smart hydroponické systémy, ktoré sú plne autonómne, vysoko škálovateľné s prepojením na cloud pre domácu, ako aj podnikovú indoor a outdoor produkciu potravín. Ide o projekt spoločnosti CropTech, ktorý je súčasťou Inkubátora Technickej univerzity v Košiciach v rámci univerzitného Startup centra. Ako tvrdí realizačný tím, maximalizácia výnosov pri súčasnom Čítať ďalej

Projekt CEELABS je popredným partnerom v oblasti vzdelávania so špecializáciou na počítačové siete

Projekt CEELABS je popredným partnerom v oblasti vzdelávania so špecializáciou na počítačové siete

Progresívny start-up vychádzajúci z aplikovaného výskumu a viacerých rokov skúseností v rámci vedecko-výskumných aktivít Laboratória počítačových sietí (CNL) na Technickej univerzite v Košiciach, to je projekt CEELABS. Buduje distribuované HW a SW riešenie pre oblasť zberu informácií a riadenia SmartGrid sietí. Už existujúci prototyp umožňuje živý alebo Čítať ďalej

Žiaci si zmerali svoje sily v programovaní

Žiaci si zmerali svoje sily v programovaní

Tí najšikovnejší spomedzi mladých programátorov sa stretli v rámci súťaže PALMA junior, ktorá je určená pre žiakov druhého stupňa základných škôl, prvého až tretieho ročníka stredných škôl a príslušných ročníkov osemročných gymnázií. Súperili v programovaní v jazykoch Imagine Logo a Python, pričom do súťaže sa mohli prihlásiť dvojčlenné tímy Čítať ďalej

Ďalší IT špecialisti  vzdelávacieho projektu SAP akadémie

Ďalší IT špecialisti vzdelávacieho projektu SAP akadémie

Poslaním SAP akadémie je výchova IT špecialistov pripravených pre prácu so systémom SAP, ktorých potrebujú mnohé organizácie štátnej, verejnej a súkromnej sféry. SAP akadémia poskytuje svoje služby najmä pri výchove ich budúcich zamestnancov – študentov vysokých škôl.Čo je SAP akadémiaSpoločnosť SAP je popredný dodávateľ podnikových softvérových aplikácií, Čítať ďalej

Sú počítačové hry len stratou času?

Sú počítačové hry len stratou času?

Popri hrách určených na zábavu existuje rozsiahla oblasť takzvaných „vážnych hier" (anglicky „serious game"), kde sa herné technológie využívajú spravidla na osvojenie si nových poznatkov a zručností v rôznych oblastiach. Môžu sa však použiť aj na terapeutické, prognostické, výskumné či iné „vážne“ účely. Ako vnímame prácu a zábavu na počítači? Na Čítať ďalej

Špeciálna klávesnica HandCubeKeys pre hendikepovaných

Špeciálna klávesnica HandCubeKeys pre hendikepovaných

Špeciálna bezkontaktná programovateľná drevená klávesnica k počítaču pre ľudí s telesným, mentálnym a zrakovým postihnutím; tiež pre žiakov so špecifickými vzdelávacími potrebami, ktorí majú problémy pri práci s klasickou klávesnicou – to je HandCubeKeys, za ktorou stojí Ing. Ľuboš Belavý. Jeho inšpiratívny projekt bol spolu s ďalšími deviatimi vybratý do Čítať ďalej

Marcel Kvassay: Počítače ako cesta k novým poznatkom a zručnostiam

Marcel Kvassay: Počítače ako cesta k novým poznatkom a zručnostiam

Ing. Marcel Kvassay je výskumným pracovníkom Ústavu informatiky Slovenskej akadémie vied a externým doktorandom Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave, v odbore Aplikovaná informatika. V rokoch 1986 – 1991 študoval na Elektrotechnickej fakulte STU v Bratislave, odbor Rádioelektronika. Čítať ďalej

Študenti vymýšľali počítačové hry v súťaži IHRA 2017

Študenti vymýšľali počítačové hry v súťaži IHRA 2017

Unity 3D, Game Maker, Java, Python, Imagine, Scratch, C++, C#, JavaScript RPG Maker, Fusion Developer. Skutočne pestrú škálu programovacích jazykov a nástrojov využívali súťažiaci v rámci IHRA – súťaže v programovaní počítačových hier, ktorá je určená pre žiakov, študentov, nadšencov aj profesionálnych vývojárov. Súťaž organizuje Ústav informatiky na Čítať ďalej